اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی کرمان:

جنوب کرمان در حوزه میراث فرهنگی کم‌نظیر است

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: جنوب استان کرمان در حوزه میراث فرهنگی بی‌نظیر است و همه شهرستان‌های این استان از آثار ارزشمندی برخوردار هستند.

جنوب کرمان در حوزه میراث فرهنگی کم‌نظیر است

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، حسین شمس‌الدینی در نشست میراث فرهنگی این شهرستان اظهار داشت: این نشست در راستای بررسی و حل مشکلاتی که در زمینه میراث و گردشگری در منطقه جنوب کرمان است، برگزار شد.

وی افزود: جنوب استان کرمان در حوزه میراث فرهنگی بی‌نظیر است و همه شهرستان‌های این استان از آثار ارزشمندی برخوردار هستند که باید در راستای معرفی آنها و حفظ و حراست آنها اقدامات بیشتری و برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شود.

شمس‌الدینی با اشاره به تنوع آب و هوایی منطقه، تولید محصولات کشاورزی مختلف و صنایع دستی ارزشمند و زیبا و وجود قابلیت‌های گردشگری زیاد در جنوب کرمان تصریح کرد: در جنوب کرمان کمتر خانواده‌ای است که با صنایع دستی بیگانه باشد و همه آنها وارث هنرهایی بی‌نظیر از گذشتگان خود هستند.

وی با بیان اینکه این میراث گرانبها امانت‌هایی هستند که به ما سپرده شده‌اند، خاطرنشان کرد: همه باید همانطور که به میراثی که از فرد به آنها منتقل می‌شود، اهمیت می‌دهند، این تمدن را نیز ارج بنهند و در انتقال آن به نسل‌های بعد تلاش کنیم و در این راه کمک مردم و مسئولان منطقه هم نیاز است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با بیان اینکه همایش باستان‌شناسی فرصت مغتنمی است که با همکاری فرمانداران شهرستان‌های جنوبی برگزار می‌شود، گفت: طی دو سال گذشته در گسترش و حفظ میراث اقدامات خوبی انجام شده است و تملک دارایی در این راستا به فرمانداران واگذار شده است و آنها هستند که اولویت‌های کاری و میزان اعتبارات را معین می‌کنند.

شمس‌الدینی اذعان داشت: در جنوب کرمان برای حفظ و حراست میراث فرهنگی 100 نفر یگان خدمت می‌کنند که در سال یک‌میلیارد تومان به آنها پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/80002/ت30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول