اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی استان البرز معرفی شد

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره کل میراث فرهنگی استان البرز طی مراسمی معرفی شد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی استان البرز معرفی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، در این مراسم که ظهر امروز و با حضور مسئولان سازمان میراث فرهنگی برگزار شد، مرتضی شریفی به عنوان سرپرست اداره کل میراث فرهنگی استان البرز معرفی گردید و از زحمات محمدرضا پوینده نیز تقدیر به عمل آمد.

در این مراسم محمدرضا پوینده مدیرکل سابق اداره کل میراث فرهنگی البرز طی سخنانی اظهار داشت: این سازمان در استان تازه تأسیس البرز تمام تلاش خود را به منظور دستیابی به اهداف انجام داده است.

وی ادامه داد: برای رسیدن هر چه سریع‌تر به اهداف مورد نطر و توسعه طرح‌های گردشگری باید موانع را از سر راه برداشت و با جذب نیروهای کارآمد و توانمند صنایع‌دستی و گردشگری استان البرز را به سمت رونق و توسعه بیش‌تر سوق داد.

مدیر سابق میراث فرهنگی البرز افزود: البته دولت نهم و دهم نگاه ویژه‌ای را به اهداف سازمان میراث داشته است.

پوینده با اعلام اینکه استان البرز در مسیر 17 استان کشور قرار دارد خاطرنشان کرد: نزدیکی به پایتخت و داشتن جاذبه‌های گردشگری فراوان سبب شده است که این استان از لحاظ بسترهای گردشگری جزء استان‌های مهم کشور محسوب شود.

*ساخت مشک حضرت عباس در استان البرز

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به صنایع‌دستی این استان اشاره کرد و گفت: البرز دارای صنایع‌دستی بسیار ارزشمند و فاخری است که تا‌کنون توانسته رتبه‌های بسیاری را در این‌ زمینه به خود اختصاص دهد.

پوینده افزود: یکی از اقداماتی که توسط هنرمندان این استان به عنوان صنایع‌دستی ارزشمند می‌توان از آن نام برد ساخت مشک حضرت عباس (ع ) است که پس از اربعین حسینی در کربلای معلی نصب خواهد شد.

*بسیاری از بناهای تاریخی این استان در آثار ملی ثبت شده است

این مدیر سابق میراث فرهنگی البرز یادآور شد: با تلاش مسئولان میراث فرهنگی در این استان و همچنین اهمیت بناهای تاریخی موجود در البرز هم‌اکنون بسیاری از بناهای تاریخی البرز در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

پوینده تأکید کرد: البته دو اثر تاریخی تپه ازبکی و کاخ مروارید نیز قابلیت ثبت در فهرست آثار جهانی را دارند که باید مدیران در این سازمان تلاش کنند تا این مهم نیز به تحقق بپیوندد.

به گزارش فارس از استان البرز، مرتضی شریفی پیش از این، مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری فارس بود که هم‌اکنون با حفظ سمت مدیرکل دفتر امور مراکز خدمات گردشگری سازمان میراث فرهنگی به عنوان سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان البرز منصوب شده است.

انتهای پیام/2302/ق30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول