اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دهه فجر امسال صورت می‎گیرد

افتتاح و کلنگ‎زنی 15 پروژه عمرانی در میراث فرهنگی گلستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گلستان گفت: در ایام دهه فجر امسال، 15 پروژه عمرانی، اقتصادی و اشتغالزایی در این اداره کل افتتاح و کلنگ‎زنی خواهد شد.

افتتاح و کلنگ‎زنی 15 پروژه عمرانی در میراث فرهنگی گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان، قربان عباسی اظهار داشت: در ایام دهه فجر امسال سه پروژه گردشگری، دو پروژه عمرانی و سه موزه  قابل افتتاح و شش پروژه عمرانی و یک پروژه گردشگری نیز قابل کلنگ‎زنی هستند.

وی به پروژه‎های قابل افتتاح دراین ایام اشاره داشت و تصریح کرد: مجتمع پذیرایی ماهان در جاده گرگان کردکوی، هتل پارتیان در کردکوی و مهمانپذیر عجم در آزادشهر از پروژه‎های گردشگری قابل افتتاح در این ایام است.

وی ضمن اشاره به افتتاح سه موزه در شهرستان‎های آزادشهر، گنبدکاووس و مینودشت، میزان سرمایه‎گذاری در این موزه‎ها را یک میلیارد ریال در موزه مردم‎شناسی آزادشهر، 3 میلیارد و 562 میلیون ریال در موزه فرش گنبدکاووس و یک میلیارد ریال در موزه مردم‎شناسی مینودشت ذکر کرد.

عباسی همچنین به افتتاح دو پروژه عمرانی در این ایام اشاره داشت و افزود: برق‎رسانی به روستای گردشگری پاقلعه در رامیان با اعتبار مصوب 750 میلیون ریال و برق‎رسانی در فاز دو محور گردشگری چهل‎چای در مینودشت با اعتبار مصوب 500 میلیون ریال از پروژه‎های عمرانی قابل افتتاح خواهد بود.

عباسی همچنین پروژه‎های قابل کلنگ‎زنی در این ایام را برشمرد و اذعان داشت: احداث واحد خدمات رفاهی در پارک ملی گلستان، اجرای سنگ‌فرش جاده سلامت و کانیوو بتنی و سنگی در پارک امام رضا کردکوی، آبرسانی درآلماگل گنبدکاووس، تکمیل کمپینگ ساحلی نوکنده واحداث آلاچیق و سرویس بهداشتی و محوطه‎سازی در سواحل بندرگز، احداث نمازخانه و سرویس بهداشتی و روشنایی در پارک باغو بندرگز، از پروژه‎های عمرانی قابل کلنگ‎زنی در این ایام است که با اعتبار مصوبی بالغ بر 6 میلیارد و 700 میلیون ریال اجرا خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: مجتمع اقامتی، پذیرایی تفریحی و تجاری در گنبدکاووس نیز از پروژه‎های دیگر قابل کلنگ‎زنی در این ایام است که با سرمایه‎گذاری بالغ بر 187 میلیارد ریال اجرایی خواهد شد و با ایجاد این مجتمع گردشگری برای 90 نفر اشتغالزایی صورت خواهد گرفت.

وی میزان کل سرمایه‎گذاری در پروژه‎های قابل افتتاح این اداره کل را مبلغی بالغ بر 56 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: با افتتاح این پروژه‎ها برای50 نفر اشتغالزایی خواهد شد.

انتهای پیام/2307/ت/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول