اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بافق:

بلوک گردشگری و میراث فرهنگی بافق احیا می‌شود

خبرگزاری فارس: فرماندار بافق از احیای بلوک گردشگری و میراث فرهنگی در شهرستان بافق خبر داد.

بلوک گردشگری و میراث فرهنگی بافق احیا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بافق، مهدی خاوری در حاشیه بازدید از طرح‌های گردشگری و میراث فرهنگی شهرستان بافق اظهار داشت: به منظور ایجاد اشتغال و جذب توریست و تبلیغ فرهنگ اصیل بافق، بلوک گردشگری و میراث فرهنگی این شهرستان احیا می‌شود.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بالای گردشگری شهرستان بافق افزود: اختصاص اعتبار در این بخش هزینه نیست بلکه سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود.

خاوری با تاکید بر ساماندهی بازارچه میدان خان عنوان کرد: راه‌اندازی بازارچه میدان خان می‌تواند هم به عنوان یک مرکز گردشگری مکانی برای کسب درآمد و اشتغال جوانان فهیم بافقی و هم مکانی برای جذب توریست و تبلیغ فرهنگ بافق و آثار تاریخی این شهرستان باشد.

فرماندار بافق با اشاره به قرار گرفتن میدان خان بین آستان متبرک امامزاده عبدالله (ع) و مسجد جامع بافق عنوان کرد: امیدوارم با ارائه طرحی جامع و کارآمد بتوان در آینده‌ای نزدیک شاهد رشد، تبلیغ و شکوفایی این سه مرکز مذهبی، فرهنگی و تاریخی باشیم.

وی با اشاره به چشم انداز زیبای تپه‌های ماسه‌ای مجتمع شهید برزگری بافق عنوان کرد: تل ماسه‌های روان این شهرستان یکی از بهترین و زیباترین مناطق ریگی در استان به شمار می‌رود که باید برای شناسایی این مکان گردشگری تلاش بسیار شود.

فرماندار بافق ضمن همکاری و مساعدت برای رفع مشکلات و تامین زیرساخت‌های این مکان، خواستار تدوین برنامه برای جذب توریست و گردشگر از سایر مناطق استان و کشور شد.

این مجتمع در 17 کیلومتری بافق در حاشیه روستای صادق آباد قرار گرفته است و وسعت شن‌های روان آن به هزار و 400 هکتار می‌رسد و بعضی تپه‌های آن 50 متر ارتفاع دارد که مورد استقبال جهانگردان و کویرنوردان قرار گرفته است.

انتهای پیام/2464/ح20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول