اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شوشتر:

بخش اعظم اعتبارات میراث فرهنگی در شوشتر استانی است

خبرگزاری فارس: فرماندار شوشتر گفت: بخش اعظم اعتباراتی که به آثار تاریخی این شهرستان اختصاص می‌یابد از محل ردیف اعتبارات استانی تامین می‏‏‏‌شود.

بخش اعظم اعتبارات میراث فرهنگی در شوشتر استانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شوشتر، حیدر نجفی در جلسه مشترک با معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار کرد: سهم آثار تاریخی شوشتر از اعتبارات استانی بسیار بیش از اعتبارات ملی است و به این دلیل مسئولان باید به این مسئله توجه داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه در سال ‏‏‏جاری اعتباری برای پایگاه سازه‏‏‏‏‌های آبی در نظر نگرفتیم، افزود: در سال‏‏‏ جاری اعتباری برای پایگاه سازه‏‏‏‌های آبی تاریخی شوشتر به دلیل اینکه این پایگاه صرفا پژوهشی است و جنبه اجرایی ندارد اعتبار عمرانی در نظر نگرفتیم.

فرماندار شوشتر تاکید کرد: در سال گذشته اعتباری بالغ بر 1.3 میلیارد تومان برای این پایگاه ثبت جهانی اعتبار در نظر گرفته شده که از این میزان اعتبار، 600 میلیون تومان اعتبارات بدون محل و ردیف هستند.

* مسئولان به هم اعتماد کنند

وی بیان کرد: در بسیاری از وقت‏‏‎ها برای رفع مشکلات در حوزه شهری از همه دستگاه‎‏‏ها استفاده می‌‏‏‏‏‏کنیم و اگر مدیر پایگاه سازه‏‏‏‏‏‏‌های آبی تاریخی به مجموعه شهری اعتماد کرده بود می‌توانستیم به کمکش برویم.

نجفی خاطرنشان کرد: فرمانداری شوشتر به وظیفه ذاتی و نظارتی خود عمل می‏‏‏‌کند و به این دلیل از همه اهرم‏‏‏‏‌های نظارتی خود در این باره استفاده می‌‏‏‏کند.

وی تصریح کرد: باید در راستای مرمت آثار تاریخی شوشتر تلاش مضاعفی کرده و وعده رئیس‌جمهور در جشن سازه‏‏‏‌های آبی تاریخی شوشتر را عملی کنیم.

* خانه مستوفی نمونه‌‏‏‏ای موفق از واگذاری آثار تاریخی به بخش خصوصی است

فرماندار شوشتر گفت: خانه مستوفی شهرستان شوشتر نمونه‏‏‏‌ای موفق از واگذاری آثار تاریخی به بخش خصوصی است و باید از این رویداد استفاده کرد.

وی ادامه داد: هر گردشگر و مهمانی که به شوشتر وارد می‏‏‏‌شود یکبار به این رستوران موزه می‏‏‌رود و به حق این خانه تاریخی نمونه‏‏‏‌ای موفق از واگذاری آثار تاریخی است.

نجفی خاطرنشان کرد: این مرکز محل ارائه خدمات بسیار خوبی در عرصه پذیرایی از مهمانان بوده و به این دلیل باید از حضور سرمایه‏‏‏‌گذاران در این عرصه حمایت کرد.

انتهای پیام/72006/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول