اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی مازندران:

آماده افزایش تجارت مازندران و ازبکستان هستیم

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران از افزایش مراودات تجاری مازندران و ازبکستان خبر داد.

آماده افزایش تجارت مازندران و ازبکستان هستیم

به گزارش خبرنگار فارس از شهرستان ساری صبح امروز مسئولان سفارت ازبکستان در جمهوری اسلامی ایران مهمان اتاق بازرگانی مازندران در شهرستان ساری هستند.

برگزاری نشست با بازرگانان و صادر‌کنندگان استان مازندران نخستین برنامه مسئولان سفارت ازبکستان در ایران در استان مازندران است که به میزبانی اتاق بازرگانی برگزار می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران با ابراز خرسندی از میزبانی مسئولان سفارت ازبکستان ابراز امیدواری کرد تراز تجاری مازندران و ازبکستان افزایش یابد.

غلامرضا عشریه از سفیر ازبکستان در ایران خواست تا مسائل مربوط به بازرگانان و صادرکنندگان در کمیته کاری دو کشور حل و فصل شود.

همچنین در این نشست مهدی گل‌چوب معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران نیز در این نشست از ازبکستان با عنوان کشور دوست و برادر یاد کرد و گفت: مازندران قابلیت‌های بی‌شماری در تجارت، کشاورزی و گردشگری دارد که می‌تواند روابط تجاری خود را با کشور ازبکستان افزایش دهد.

وی پیشنهاد داد: کمیته همکاری اتاق بازرگانی مازندران با اتاق بازرگانی یکی از استان‌های کشور ازبکستان برای افزایش مراودات تجاری انجام شود.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مازندران همچنین اعلام کرد: آمادگی داریم قرارداد خواهرخواندگی ساری و تاشکند نیز منعقد شود.

گل چوب با اعلام اینکه آمادگی داریم هیئت‌ها و مقام‌های اقتصادی ازبکستان را پذیرش کنیم، از اعلام آمادگی هیئت تجاری و بازرگانی مازندران به کشور ازبکستان خبر داد.

وی با اشاره به برخی مشکلات صادر‌کنندگان در بخش تعرفه‌ها گفت: صادرات مرکبات، گل و گیاه و کیوی مازندران برای انتقال به کشور ازبکستان با مشکلاتی مواجه است و امیدواریم تفاهمنامه تعرفه ترجیحی اصلاح شود.

این مسئول مازندران افزود: خواهان این مسئله هستیم که همکاری‌های بانکی مازندران و ازبکستان نیز افزایش یابد.

به گزارش خبرگزاری فارس مسئولان سفارت ازبکستان امروز از شرکت تولید آب میوه تر‌خوش شهرستان ساری بازدید می‌کنند.

انتهای پیام/2296/ب/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول