به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، مسعود کاظمی در جلسه آموزشی کارشناسان روابط عمومی و رابطان امور فرهنگی حوزههای قضائی استان کرمان اظهار داشت: روابط عمومی انعکاس دهنده مشی و عملکرد سازمان است و باید با نفوذ در افکار عمومی واسط میان مردم و دستگاه باشد.
وی افزود: روابط عمومی در عین اینکه باید مدیریت کند تا مردم به بهترین وجه از خدمات سازمان بهرهمند شوند، وکیل مدافع سازمان نیز محسوب میشود و هرگز نباید اجازه دهد کسی علیه سازمان شبهه ایجاد کند.
کاظمی، هدایت و توسعه بهداشت روانی در محیط کار و ارتقای امنیت فکری برای کارکنان را از جمله وظایف درون سازمانی روابط عمومی دانست و عنوان کرد: حلقه ارتباط مردم با سازمان و فراهم کردن و راهنمایی ارباب رجوع سازمان به دلیل استفاده بهتر و راحتتر از خدمات سازمان از جمله وظایف برون سازمانی روابط عمومی محسوب میشود.
وی خاطرنشان کرد: شناسایی کارکنان و تعیین شخصیت آنان، به وجود آمدن احساس مسئولیت در میان کارکنان، رسیدگی به شکایات و دل مشغولیهای مدیران و کارکنان و آگاه کردن کارکنان از سیاستها و برنامهریزیها و اقدامات در دست اجرای سازمان نیز از جمله وظایف روابط عمومیها است.
این کارشناس عرصه سیاست و ارتباطات خاطرنشان کرد: چاپ و نشر بولتن برای افراد درون سازمان، شرکت در جلسات و ارتباط مستقیم با مسئولان دستگاه، تنظیم و انتشار شعائر دینی، ملی و مذهبی و همچنین پیگیری وعدههای مسئولان به کارکنان نیز از دیگر وظایف روابط عمومی محسوب میشود.
انتهای پیام/2446/غ20/ض1002