اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس نظارت بر بهداشت دامپزشکی خراسان‌رضوی:

نظارت بر کشتارگاه‌ها در دهه آخر صفر تشدید می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی دامپزشکی خراسان‌رضوی گفت: همزمان با دهه آخر صفر، نظارت بر مراکز کشتار دام هیئت‌های مذهبی افزایش پیدا می‌کند.

نظارت بر کشتارگاه‌ها در دهه آخر صفر تشدید می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، جعفر عطارباشی صبح امروز در جمع خبرنگاران در مشهد اظهار کرد: با توجه به نقشی که سلامت فرآورده‌های خام دامی در تامین امنیت غذایی جامعه دارد و با توجه به در پیش بودن دهه آخر ماه صفر، نظارت‌ها از سوی اداره دامپزشکی خراسان‌رضوی افزایش می‌یابد.

وی بیان کرد: نذورات گسترده خیرین به ویژه در ماه‌های محرم و صفر، دامپزشکی را ملزم می‌کند تا حضوری فعال در این ایام به منظور تامین بهداشت و سلامت عزاداران حسینی داشته باشد.

عطارباشی گفت: علاوه بر برخورد با موارد غیرمجاز کشتار دام در سطح معابر عمومی، کلیه مراکز تولید، نگهداری، عرضه و توزیع فرآورده‌های خام دامی نظیر؛ آشپزخانه‌ها، رستوران‌ها، هتل‌ها، مراکز عرضه سطح شهر، سردخانه‌ها، ایستگاه‌های استقبال زائرین پیاده، مساجد، تکایا، محل‌های استقرار هیئات مذهبی، مؤسسات خیریه، زائرسراها، مامورسراها و ...  به طور ویژه مورد نظارت قرار می‌گیرند.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان‌رضوی افزود: اکیپ‌های ثابت و سیار دامپزشکی در مشهد و دیگر شهرستان‌های استان در ایام تعطیل به حال آماده‌باش خواهند بود.

عطارباشی، کشتار غیرمجاز دام، تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی غیربهداشتی و موارد مشابه را از جمله مصادیق تهدید علیه بهداشت عمومی خواند و در این زمینه به ماده 688 قانون مجازات اسلامی نیز اشاره کرد و گفت: به موجب این قانون هر اقدامی که تهدید علیه بهداشت عمومی شناخته شود ممنوع است و برای مرتکبین آن از سوی مراجع قضایی مجازات در نظر گرفته می‌شود.

وی فعال بودن کشتارگاه‌های دام استان در دهه آخر صفر و حضور فعال بازرسان بهداشتی در مراکز یاد شده برای نظارت بر بهداشت فرآورده‌های خام دامی، اطلاع رسانی از طریق شورای مرکزی هیئات مذهبی به کلیه هیئات برای خودداری از کشتار غیرمجاز دام، به ویژه در معابر عمومی را از دیگر مواردی دانست که این اداره کل پیگیری آن را همچنان بر عهده خواهد داشت.

عطارباشی از مسئولان هیئات مذهبی نیز خواست تا ضمن رعایت بهداشت در تهیه مواد غذایی، در نگهداری و بکارگیری انواع فرآورده‌های خام دامی بکار رفته در نذورات و پذیرایی عزاداران هیئت‌ها دقت لازم را داشته باشند.

وی ضمن تاکید بر مخاطره‌آمیز بودن کشتار دام در معابر و مساجد و تکایا از نظر بهداشتی، از خیرین و مسئولین هیئت‌های مذهبی نیز خواسته است تا گوشت مورد نیاز خود را طی دهه آخر ماه صفر از کشتارگاه‌ها و مراکز مجاز تحت نظارت دامپزشکی تهیه و جهت انجام کشتار نذری فقط به کشتارگاه‌ها مراجعه کنند.

انتهای پیام/70001/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول