اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

در نیمه نخست سال جاری صورت گرفت؛

معدوم کردن هزار کیلوگرم گوشت غیر بهداشتی در بشرویه

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بشرویه گفت: مقدار یک‌هزار و 365 کیلوگرم گوشت غیر بهداشتی در نیمه نخست سال جاری در شهرستان بشرویه ضبط و معدوم شده است.

معدوم کردن هزار کیلوگرم گوشت غیر بهداشتی در بشرویه
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علی گوهری ظهر امروز در نشست خبری با توجه به صدور مجوز بهداشتی حمل دام و طیور و فرآورده‌های دامی اظهار داشت: یک‌هزار و 33 رأس دام زنده گوسفند و بز، 573 رأس دام زنده گاو و گوساله، 141 هزار و 300 قطعه مرغ زنده و 121 هزار کیلوگرم تخم مرغ مجوز بهداشتی گرفته‌اند.
وی ادامه داد: همچنین برای 2 هزار و 900 کیلوگرم پشم گوسفند و بز، 2 میلیون و 414 هزار کیلوگرم شیر گاو و 20 جلد پوست گوسفند و بز مجوز بهداشتی صادر شده است.
رئیس اداره دامپزشکی بشرویه با اشاره به کنترل و نظارت بر فرآورده‌های خام دامی گفت: نظارت بر کلیه مراحل تولید، فرآوری و عرضه فرآورده‌های خام دامی در راستای تأمین بهداشت و سلامت جامعه از اهداف مهم دامپزشکی است.
گوهری افزود: تعداد 862 گوسفند و بز کشتار شده و مقدار 15 هزار و 44 کیلوگرم گوشت سالم از این تعداد کشتار به دست آمده است.
وی یادآور شد: همچنین تعداد 451 گاو و گوساله نیز کشتار  که از این تعداد مقدار 84 هزار کیلوگرم گوشت سالم و تعداد 37 شتر کشتار و مقدار 5 هزار و 550 کیلوگرم گوشت سالم به دست آمده است.
رئیس دامپزشکی بشرویه خاطرنشان کرد: همچنین در این مدت تعداد 50 شترمرغ نیز کشتار و از این تعداد مقدار یک‌هزار و 660 کیلوگرم گوشت سالم وارد بازار شده است.
وی یاد‌آور شد: مقدار یک‌هزار و 365 کیلوگرم گوشت غیر بهداشتی نیز در نیمه نخست سال جاری ضبط و معدوم شده است.
رئیس اداره دامپزشکی بشرویه ادامه داد: تعداد مراجعان 505 و تعداد عملیات مامایی 62، تشخیص آبستنی 78 و تعداد 303 گاو، تعداد 5 هزار و 500 گوسفند و بز و تعداد 20 هزار و 320 طیور معالجه شده اند.
گوهری افزود: بازدید مستمر از داروخانه دامپزشکی شهرستان، بازید مستمر از قصابی‌ها و فروشگاه‌های عرضه فرآورده‌های خامی دامی در سطح شهرستان، واکسیناسیون تب برفکی 85 درصد گاو و گوساله شهرستان در 24 مرحله طرح سراسری تب برفکی و مراقبت فعال تب برفکی در کلیه واحد‌های اپیدمیولوژیک شهرستان از سایر فعالیت‌های این شبکه است.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول