اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه دامپزشکی بشرویه:

بیش از 300 هزار نوبت سردام در بشرویه واکسینه شدند

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه دامپزشکی بشرویه گفت: طی سال گذشته تعداد 342 هزار و 215 نوبت سردام، علیه بیماری‌های مشترک، واگیردار و غیر واگیردار دامی واکسینه شدند.

بیش از 300 هزار نوبت سردام در بشرویه واکسینه شدند

علی گوهری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بشرویه، اظهار داشت: شبکه دامپزشکی در راستای پیشگیری از بیماری‌ها و حفظ سلامتی دام‌ها با ارائه خدمات بهداشتی و دامپزشکی علاوه بر کنترل سلامت دام‌ها در افزایش و ارتقای سطح بهداشت و سلامت جامعه انسانی مؤثر است.

وی با اشاره به اینکه کنترل و پیشگیری از بیماری‌های دامی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، ادامه داد: دام‌ها در طول سال چند نوبت علیه بیماری‌ها واکسینه می‌شوند که این امر سطح ایمنی بدن دام را در برابر عوامل بیماری‌زا حفظ می‌کند. 

رئیس شبکه دامپزشکی بشرویه افزود: در راستای واکسیناسیون دام‌ها علیه بیماری‌هایی نظیر شاربن، تب مالت، آبله و آنتروتوکسمی سال گذشته تعداد 342 هزار و 215 نوبت سردام علیه این بیماری‌ها واکسینه شدند.

گوهری تصریح کرد: از این تعداد 75 هزار و 34 رأس دام علیه بیماری واگیردار آبله گوسفندی و بزی، 30 هزار و 636 رأس گوسفند، بز، گاو و گوساله علیه بیماری تب مالت، 76  هزار و 78 رأس دام اعم از گوسفند و بز، گاو و گوساله، تک سمی‌ها و شتر علیه بیماری مشترک شاربن واکسینه شدند.

وی با بیان اینکه شاربن یک بیماری مشترک بین انسان و دام است، تصریح کرد: از ابتدای سال جاری نیز تاکنون 17 هزار و 600 رأس دام سبک علیه ‌بیماری‌های آبله و شاربن واکسینه شده‌اند.

رئیس شبکه دامپزشکی بشرویه با اشاره به سرعت بالای انتشار بیماری‌های آبله و شاربن در بین جمعیت دامی یک منطقه افزود: واکسیناسیون دام‌ها علیه این بیماری‌ها به صورت سالیانه انجام می‌شود که در این راستا و طی سال گذشته تعداد 148 هزار و 500 رأس دام سبک شهرستان تحت پوشش واکسیناسیون قرار گرفتند.

وی گفت: واکسیناسیون دام‌ها علاوه بر افزایش سلامت دام‌ها در رونق اقتصادی کشور مؤثر است و در صورت عدم توجه به این گونه برنامه‌ها سبب ضرر و زیان و بروز بیماری‌های مشترک بین انسان و دام می‌شود.

گوهری از پایان طرح تب برفکی در شهرستان بشرویه خبر داد و افزود: طی این طرح تعداد 3 هزار و 270 رأس گاو و گوساله شهرستان علیه بیماری تب برفکی واکسینه شده‌اند.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول