اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه دامپزشکی بشرویه خبر داد

مایه‌کوبی 39 هزار راس گوسفند علیه آبله در بشرویه

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه دامپزشکی بشرویه گفت: در شش ماهه نخست سال جاری، تعداد 39 هزار و 632 راس گوسفند در بشرویه علیه بیماری آبله مایه‌کوبی شده‌اند.

مایه‌کوبی 39 هزار راس گوسفند علیه آبله در بشرویه

علی گوهری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بشرویه اظهار کرد: حفظ و حراست از سرمایه دامی و کمک به حفظ بهداشت عمومی جامعه از اهداف عمده دامپزشکی است.

وی ادامه داد: در راستای تامین بهداشت، کاهش ضایعات دامی و افزایش سطح ایمنی جمعیت دامی در برابر بیماری‌های واگیردار، مایه‌کوبی دام‌ها در برابر عوامل بیماری‌زا انجام می‌شود.

رئیس شبکه دامپزشکی بشرویه با بیان اینکه در شش ماهه نخست سال جاری، تعداد 39 هزار راس گوسفند علیه بیماری آبله در بشرویه مایه‌کوبی شده‌اند، تصریح کرد: طی این مدت نیز 17 هزار و 865 راس بز علیه آبله واکسینه شدند.

گوهری افزود: طی این مدت شش ماهه، مایه‌کوبی 3 هزار و 271 راس گاو علیه تب برفکی و 35 هزار و 410 نوبت سردام علیه بیماری آنتروتوکسمی انجام شده است.

این مسئول عنوان کرد: تاکنون بیش از 800 نوع بیماری مشترک بین انسان و دام شناخته شده که سلامت جامعه انسانی را تهدید می‌کند.

رئیس شبکه دامپزشکی بشرویه با بیان اینکه بخشی از بهداشت عمومی جامعه از طریق کنترل و ریشه‌کنی این بیماری‌ها امکان‌پذیر است، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، تعداد 24 هزار و 557 راس گوسفند و بز و 13 هزار و 199 راس بره و بزغاله علیه بیماری بروسلوز واکسینه شده‌اند.

گوهری اضافه کرد: همچنین از ابتدای سال تاکنون، واکسیناسیون تعداد 770 راس گاو و 346 راس گوساله علیه بروسلوز انجام شده است.

وی واکسیناسیون 57 هزار و 497 راس گوسفند و بز و دو هزار و 653 راس گاو علیه بیماری شاربن و 340 قلاده سگ علیه هاری را از جمله فعالیت‌های شبکه دامپزشکی بشرویه بیان کرد. 

انتهای پیام/ن20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول