اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای سال جاری صورت گرفت؛

واکسیناسیون 220 هزار نوبت سر دام در بشرویه

خبرگزاری فارس: رئیس دامپزشکی بشرویه گفت: از ابتدای سال جاری تعداد 220 هزار و 626 نوبت سر دام علیه بیماری‌های دامی و بیماری‌های مشترک بین انسان و دام تحت پوشش واکسیناسیون قرار گرفت.

واکسیناسیون 220 هزار نوبت سر دام در بشرویه
به گزارش خبرگزاری فارس از بشرویه، علی گوهری پیش از ظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت: بیش از 88 هزار راس انواع دام در 208 واحد دارای دام اعم از روستا، دامداری سنتی و صنعتی در شهرستان بشرویه وجود دارند.
وی با اشاره به لزوم کنترل دام‌ها توسط دامداران افزود: واکسیناسیون دام علیه بیماری‌هایی نظیر شاربن، تب مالت، تب برفکی، آبله و آنتروتوکسمی بوده است.
رئیس دامپزشکی شهرستان بشرویه تصریح کرد: ارائه خدمات بهداشتی دامپزشکی نقش مهمی در پیشگیری از بروز  بیماری‌ها و حراست از سرمایه دامی شهرستان دارد.
گوهری با بیان اینکه دام‌ها در طول یک سال چندین نوبت واکسن علیه انواع بیماری‌ها دریافت می‌کنند، تصریح کرد: واکسیناسیون دام‌ها علاوه بر اینکه سبب بالا بردن سطح ایمنی بدن آنها در برابر عوامل بیماری‌زا می‌شود، سبب افزایش و ارتقای سطح بهداشت و سلامت جامعه انسانی نیز می‌شود.
وی ادامه داد: در شهرستان بشرویه دامداری یکی از اصلی‌‌ترین منابع درآمدی مردم است و محصولات دامی گوشتی و لبنی شهرستان از 88 هزار رأس انواع دام اعم از گوسفند، گاو و شتر تولید می‌شود.
رئیس دامپزشکی بشرویه ارائه خدمات بهداشتی دامپزشکی را در پیشگیری از بروز بیماری‌ها ضروری دانست و تأکید کرد: یکی از سرمایه‌های اصلی اقتصادی شهرستان، دام شهرستان است که با اقدامات پیشگیرانه می‌توان نسبت به اقتصادی بودن و ایجاد ارزش افزوده توسط آنان امیدوار بود و در صورت کوتاهی و عدم مراعات موارد ایمنی سبب وارد آمدن ضرر و زیان و گاه مشکلات و بیماری‌های مشترک بین انسان و دام است.
وی گفت: در راستای پیشگیری از بیماری‌های طیور به ویژه آنفلوانزای فوق حاد پرندگان 27 مورد بازدید و مراقبت از مرغداری‌ها و زیستگاه‌های حیات وحش صورت گرفته است.
رئیس شبکه دامپزشکی بشرویه ادامه داد: از ابتدای سال جاری تعداد 276 مورد بازدید نیز از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی از قبیل قصابی، رستوران و سردخانه صورت گرفته است.
گوهری با بیان اینکه این بازدیدها در راستای حفظ بهداشت عمومی جامعه صورت گرفته است، افزود: تخلفات بهداشتی نسبت به سال گذشته در بشرویه کاهش داشته است.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول