اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اراک:

حضرت محمد (ص) وجدان انسان‌ها را بیدار کرد

خبرگزاری فارس: امام جمعه اراک گفت: حضرت محمد (ص) وجدان انسان‌ها را بیدار و عدالت را در جامعه برقرار کرد.

حضرت محمد (ص) وجدان انسان‌ها را بیدار کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی ظهر امروز در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه اراک اظهار داشت: حضرت محمد(ص) حب فی‌الله را در دل‌ها زنده کرد و امنیت را به جامعه بشریت هدیه بخشید.

وی با بیان اینکه حضرت محمد(ص) بهترین الگوی اخلاقی برای انسان‌ها است، تصریح کرد: اخلاق مهم‌ترین موضوع در سلامت معنوی است که انسان‌ها را از فساد و زشتی دور می‌کند.

امام جمعه اراک با تاکید بر اینکه پیامبر اکرم (ص) حیات طیبه را برای همه جوامع بشری به ارمغان آورد، گفت: سعادت، آرامش و امنیت انسان‌ها مدیون پیامبر است حضرت محمد (ص) آخرت بشریت را تضمین کرد.

امام جمعه اراک با بیان اینکه ملت مسلمان ایران پرچم‌دار در هم شکستن توطئه‌های صهیونیسم علیه اسلام و ابراز برائت از هتاکان به ساحت مقدس پیامبر اعظم (ص) در جهان بوده و هست، افزود: ترویج و گسترش دین مبین اسلام از یک سو و اسلام هراسی دشمنان اسلام از سوی دیگر استکبار و صهیونیست را به وحشت انداخته و راه نجات خود از نابودی، را در جسارت و توهین به ساحت مقدس پیامبر اعظم(ص) می‌بینند که مردم مسلمان کشورهای اسلامی نباید اجازه چنین جسارتی را بدهند.

دری نجف‌آبادی با اشاره به اینکه پیامبر اعظم (ص) رسول خوبی‌ها، صلح، دوستی، برابری و عدالت است و همواره همه را به رعایت موازین الهی و یکتا پرستی دعوت کرده، افزود: احترام به پیامبر اعظم (ص) جزو اعتقادات راسخ و ثابت مسلمانان و اسلام است و هیچ کس حق ندارد در هیچ جای دنیا به ساحت مقدس آن حضرت توهین و جسارت کند.

دری نجف‌آبادی گفت: در جامعه غرب به این حیات طیبه توسعه انسانی گفته می‌شود که توسعه اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی را برای رسیدن به رفاه نسبی شامل می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه خانواده‌ها باید از ابتذال دوری کنند، گفت: افزایش طلاق‌، کاهش ازدواج و افزایش فرزندان سرراهی همه و همه از عواقب وجود ماهواره در خانواده‌ها است.

وی افزود: انقلاب ایران منشا تحول و برکات برای نظام بود یکی از اهداف قیام 19 دی مبارزه با بی بندوباری بود حجاب از ارکان اسلام و عفاف از ضروریات اسلام است.

وی ادامه داد: ترویج بی بندوباری تقاضای غربی‌ها است از بین رفتن حجاب در راستای ناتوی فرهنگی دشمنان است مردم ایران باید به حجاب، عفاف و تحکیم بنیان خانواده خود افتخار کرده و قدر معارف اسلامی را بدانند.

وی افزود: روحانیت باید هوشیار باشند ما انقلاب کردیم تا از عفاف و حجاب و ناموس خود دفاع کنیم حضرت زهرا (س) درس عفاف و حجاب و پاکدامنی به همه می‌آموزد.

امام جمعه اراک در ادامه با اشاره به پایان ماه صفر گفت: کلاس محرم و صفر فراموش نشدنی است کلاس محرم و صفر کلاس عشق و معرفت امامت است ما باید فرهنگ عاشورا را اشاعه دهیم محرم و صفر یک برهه است که ما را قدم به قدم به اهل بیت (ع) نزدیک می‌کند.

گفتنی است اشاره به فرا رسیدن ایام هجرت پیامبر (ص) و شب ربیع‌الموت از دیگر محورهای سخنرانی خطیب جمعه اراک بود.

انتهای پیام/87002/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول