اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شاهین‌دژ:

شخصیت حضرت محمد (ص) نیازمند تعمق بیشتر است

خبرگزاری فارس: امام جمعه شاهین‌دژ گفت: شخصیت حضرت محمد (ص) نیازمند تعمق بیشتر است و باید جوانان به تاثیر ایشان در روند سرنوشت جهانیان بیشتر توجه کنند.

شخصیت حضرت محمد (ص) نیازمند تعمق بیشتر است

حجت‌الاسلام نقی باقری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شاهین‌دژ با اشاره به اینکه در آستانه فرا رسیدن 28 صفر سالروز رحلت پیامبر اکرم (ص) قرار گرفته‌ایم، اظهار داشت: اقشار مختلف جامعه به ویژه جوانان باید به ابعاد شخصیتی نبی اکرم (ص) بیشتر پرداخته و از کنار این موضوع به سادگی عبور نکنند.

وی با بیان اینکه ایشان در تغییر سرنوشت ابنای بشر تاثیر زیادی داشته‌اند، افزود: پیامبر خاتم (ص) در تعیین سره از ناسره و نشان دادن مسیر سعادت از شقاوت تلاش زیادی کرده‌اند بنابراین می‌طلبد اقشار مختلف مردم به ویژه مسلمانان برای افزایش بصیرت خود در این ارتباط اهتمام کنند.

امام جمعه شاهین‌دژ به قرائت دعای « زیارت از بعید » در مساجد شاهین‌دژ اشاره کرد و افزود: این مراسم معنوی و مذهبی در سال جاری نیز مانند سال‌های گذشته با حضور پرشور و سراسر اشتیاق مردم در مساجد و تکایای این شهرستان برپا می‌شود که امیدوار هستیم مردم از این آئین استقبال بی‌نظیری به عمل آورند.

 وی با بیان اینکه برپایی مراسم‌های باشکوه معنوی بر اندام دشمنان اسلام لرزه می‌اندازد، اضافه کرد: مخالفان این دین و کسانی که از اجرای دستورهای الهی دچار لطمه می‌شوند به انحای مختلف برای دلسرد کردن جهانیان از اسلام تلاش می‌کنند ولی برپایی مراسم‌های باشکوه و با حضور حداکثری جامعه اسلامی، دشمنان را مأیوس می‌کند.

باقری قرآن کریم را یک سرمایه گرانبها دانست و افزود: این کتاب آسمانی با آیات نورانی آن از طریق اتصال ضمیر پیامبر به عالم غیب به وی نازل شد به طوری که ذخیره‌ای ارزشمند و گنجینه‌ای بی‌همتا قلمداد می‌شود که باید برای درک و فهم هر چه بیشتر آن تلاش شده و دستورات آن را در جامعه پیاده کرد.

وی با تاکید بر اینکه سعادت هر جامعه‌ای در گروی عمل کردن به رهنمودهای قرآنی است، ادامه داد: عده‌ای برای نهادینه شدن این تصور در جامعه تلاش می‌کردند که قرآن فقط یک کتاب دینی بوده و برای انجام دادن فرایض مذهبی باید مورد توجه قرار گیرد حال آنکه این طور نیست بلکه قرآن کریم یک کتاب جامع و کامل برای سعادت دنیوی و اخروی است و در آن برای ابعاد اقتصادی، سیاسی و اجتماعی زندگی توصیه‌های فراوانی وجود دارد که در صورت عمل کردن به آنها مدینه فاضله مطلوب ائمه شکل می‌گیرد.

انتهای پیام/61002/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول