اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه زنجان:

بقاع متبرکه برای انجام کارهای فرهنگی تقویت شوند/ وقف جایگاه والایی در اسلام دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به جایگاه بقاع متبرکه در جامعه گفت: بقاع متبرکه باید برای انجام کارهای فرهنگی تقویت شوند.

بقاع متبرکه برای انجام کارهای فرهنگی تقویت شوند/ وقف جایگاه والایی در اسلام دارد

حجت‌الاسلام علی باقری امروز در گفت‏و‏گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار داشت: توجه به نیاز‏های اقتصادی مردم دارای ضرورت بالایی است که باید به آن توجه شود.

وی با تاکید بر اهمیت موضوع معیشت مردم در دین مبین اسلام، افزود: معیشت و اقتصاد جامعه در زمان پیامبر اسلام نیز دارای اولویت و اهمیت بسیاری بوده است.

*توجه به ابعاد اقتصادی وقف برای برطرف کردن مشکلات اقتصادی جامعه

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان نیاز‏های اقتصادی جامعه را غیر قابل کتمان عنوان کرد و یادآور شد: توجه به ابعاد اقتصادی وقف برای برطرف کردن مشکلات اقتصادی جامعه باید مورد توجه باشد.

وی وقف را دارای جایگاه ویژه در جامعه اسلامی عنوان کرد و گفت: ابعاد مختلف وقف برای توجه به نیاز‏های جامعه باید مورد توجه باشد.

حجت‌الاسلام باقری رویکرد جدید وقف را ترویج و گسترش وقف جدید عنوان کرد و اظهار داشت: نیاز به فعالیت‏های فرهنگی با کمک آموزش و پرورش در حوزه وقف داریم.

*شعار وقف در مقطع کنونی «همه واقف باشیم» است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان شعار جدید وقف در جامعه، یادآور شد: شعار وقف در مقطع کنونی «همه واقف باشیم» است.

وی به اهمیت وقف در کشور عربستان اشاره کرد و گفت: اهمیت وقف در این کشور به گونه‏ای است که وزارت وقف در این کشور فعالیت‌های مختلفی را انجام می‏دهد.

حجت‌الاسلام باقری وقف را مطابق با فطرت انسانی عنوان کرد و یادآور شد: وقف و فطرت انسانی هماهنگی و تطابق بسیاری دارند و از این رو اهمیت و توجه به وقف باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان به نیاز‏های اقتصادی مرد جامعه اشاره کرد و افزود: نیازمندی و مشکلات اقتصادی در جامعه قابل کتمان نیست.

*وقف در نیاز‏های معیشتی مردم جامعه می‏تواند وارد شود

وی توجه به معیشت مردم در جامعه را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: وقف در نیاز‏های معیشتی مردم جامعه می‏تواند وارد شود و تاثیرگذاری مناسبی را ایفا کند.

حجت‌الاسلام باقری با اشاره به اهمیت مسائل اجتماعی و فرهنگی مردم جامعه، گفت: توجه به نیاز‏های اجتماعی و فرهنگی مردم در قالب وقف بسیار راهگشا است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان اماکن مذهبی را مورد تاکید قرار داد و افزود: بقاع متبرکه برای فعالیت‏های اجتماعی و فرهنگی مردم باید تقویت شوند.

وی ادامه داد: مساجد و امامزاده‏ها در سطح استان برای پاسخگویی به نیاز‏های اجتماعی و فرهنگی مردم باید مورد توجه قرار گیرد.

حجت‌الاسلام باقری به هجمه دشمنان در مقابله با سنت حسنه وقف اشاره کرد و یادآور شد: تخریب دشمنان برای مقابله با وقف در جامعه اسلامی همواره باید مورد توجه قرار گیرد.

وی مقابله با تخریب دشمنان را امری لازم برشمرد و افزود: برای ایستادگی در مقابل تخریب‏های دشمنان باید ظرفیت‏های فرهنگی و دینی در جامعه تقویت شود.

انتهای پیام/73002/ر30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول