اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خبرنگاران کردستان در نشست با استاندار:

مسئولان برای رفع مشکلات معیشتی مردم تلاش کنند/ دیوار کوتاه خبرنگاری در کردستان ترمیم شود

خبرگزاری فارس: خبرنگاران رسانه‌های سایبری و مکتوب کردستان در نشستی تخصصی با استاندار کردستان خواستار تلاش بیشتر مسئولان استان برای رفع مشکلات معیشتی مردم و کاهش دغدغه‌های حرفه‌ای خویش شدند.

مسئولان برای رفع مشکلات معیشتی مردم تلاش کنند/ دیوار کوتاه خبرنگاری در کردستان ترمیم شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، پنج‌شنبه شب و برای دومین بار طی ده روز اخیر شاهد هم‌اندیشی استاندار کردستان با خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان بودیم که بر اساس گفته‌های خود استاندار و مدیران حوزه فرهنگ و هنر این جلسات برای آشنایی هرچه بیشتر با دغدغه‌های اصحاب رسانه و استفاده از ایده‌های کارشناسی آنان برای رفع مشکلات حوزه‌های مختلف اجرایی در استان است.

بدون شک برپایی چنین جلساتی برای شنیدن دغدغه‌های اصحاب رسانه در جای خود مفید و قابل تحسین بوده و در تلطیف فضای رسانه‌ای استان و تقویت هرچه بیشتر روحیه همدلی و همکاری مدیران و فعالان رسانه‌ای استان مفید واقع خواهد شد.

در این جلسه دو و نیم ساعته که با تأخیر یک ساعته استاندار کردستان به پیش رفت در ابتدا شاهد  توضیحات مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص نحوه توزیع آگهی‌های دولتی و عدم عدالت در این خصوص و تأکیدات وی برای حمایت هرچه بیشتر از فعالیت‌های مطبوعاتی در استان بودیم و تعدادی از نمایندگان نشریات محلی و سراسری نیز مطالبی را در این خصوص اظهار داشتند.

با ورود علیرضا شهبازی استاندار کردستان شاهد انسجام نظرات و انتقادات اصحاب رسانه از عملکرد مدیران دستگاه‌های اجرایی استان و چالش‌های پیش روی فعالیت‌های رسانه‌ای در استان بودیم.

خبات ساعدی بازرس خانه مطبوعات استان کردستان در این نشست از گرانی بسیاری از کالاهای اساسی در استان و به ویژه بازار سنندج انتقاد کرد و افزود: فعالیت ضعیف مدیران حوزه صنعت، معدن و تجارت استان در کنترل قیمت کالاهای اساسی در استان شاهد حاکم شدن جوی ملتهب در بین اقشار مختلف مردم شده و متأسفانه تاکنون شاهد اقدامی عملی در خصوص شفاف‌سازی در قیمت‌های کالاهای اساسی در استان نیستیم.

وی افزود: عملکرد ضعیف مجموعه صنعت، معدن و تجارت در کردستان بیش از نیمی از صنایع تولیدی استان را غیرفعال و یا نیمه‌فعال کرده و روز به روز شاهد از دست دادن بازار بکر صادراتی شمال عراق هستیم و این اداره کل متأسفانه ارتباط منسجم و ضابطه‌مندی نیز با نخبگان و اساتید دانشگاهی در حوزه کاری خود ندارد.

ساعدی افزود: گران‌شدن بی‌دلیل و سرسام‌آور قیمت برنج در بازار سنندج و سایر شهرهای استان طی چندروز اخیر خود دلیلی بر عدم کارایی و عدم توانمندی دستگاه‌های متولی امر بوده و باید در سریع‌ترین زمان ممکن این مهم رفع شود چرا که روز به روز شاهد عرض اندام افراد سودجو و احتکارکنندگان کالاهای اساسی در نقاط مختلف استان هستیم.

بازرس خانه مطبوعات استان کردستان از عدم توجه دستگاه‌های اجرایی استان در خصوص شأن و منزلت اصحاب رسانه و کم‌رنگ بودن روحیه نقدپذیری مدیران در استان به عنوان  چالش‌های پیش روی خبرنگاران کردستانی نام برد که در کنار مشکلات معیشتی، مسکن و امنیت شغلی با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

سامان احمدی نایب رئیس خانه مطبوعات کردستان نیز در این نشست اظهار کرد: رسانه‌ها ارکان اصلی اطلاع‌رسانی نظام اسلام بوده و باید همواره شأن و منزلت اصحاب رسانه حفظ شود.

وی افزود: متأسفانه شورای اطلاع‌رسانی در استان جایگاه مناسبی نداشته و همین امر صدمات بسیاری را نیز به حوزه مطبوعات استان وارد کرده‌است.

احمدی تصریح کرد: به عینه شاهد بی‌احترامی‌های متعددی از سوی کارکنان و مدیران دستگاه‌های مختلف اجرایی نسبت به خبرنگاران هستیم و نشریات محلی نیز دارای جایگاه ضعیفی در بین مدیران بوده و همین امر زیان‌های مادی و معنوی بسیاری را به خبرنگاران استان تحمیل کرده‌است.

وی خاطر نشان کرد: در هیچ یک از مناسبت‌های ملی و مذهبی به ویژه دهه مبارک فجر هیچ جایگاهی برای اصحاب رسانه استان تعریف نشده و علی‌رغم خدمات و زحمات بسیار گسترده این قشر تأثیرگذار اجتماعی متأسفانه خدمات آنان نادیده گرفته می‌شود.

نایب رئیس خانه مطبوعات کردستان در بخشی دیگر از سخنان خود از تأسیس دفتر نمایندگی سرای روزنامه‌نگاران کشور در استان کردستان استقبال کرد و افزود: این سرا فعالیت‌هایی همسو با خانه مطبوعات داشته و در کنار خانه مطبوعات برای خدمت به فعالان حوزه رسانه در استان تلاش خواهد کرد و امید است منشأ خدمات ارزنده‌ای در حوزه مطبوعات کردستان باشد.

امید بهمنی یکی دیگر از خبرنگاران استان نیز اظهار داشت: متأسفانه افراد غیرخبرنگار حوزه اطلاع‌رسانی و خبرنگاری را در استان در سیطره خود گرفته‌اند و همین امر مشکلات بسیاری را برای افرادی که معیشتشان وابسته به فعالیت رسانه‌ای است به وجود آورده است.

وی افزود: در سایه سودجویی‌های این افراد مجالی برای عرض اندام و اعلام دردها و مشکلات خبرنگاران استان باقی نمانده و باید مسئولان استان در این خصوص چاره‌اندیشی کنند.

انتهای پیام/79006/ق30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول