اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کنگان:

وقف در ساخت مسجد یا حسینیه خلاصه نمی‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تبلیغات اسلامی کنگان گفت: وقف فقط در ساخت مسجد یا حسینیه خلاصه نمی‌شود بلکه مواردی از قبیل ساخت مراکز فرهنگی و درمانی را نیز در بر می‌گیرد.

وقف در ساخت مسجد یا حسینیه خلاصه نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کنگان، حجت‌الاسلام رحیم اهرمی صبح امروز در جمع مسئولان اظهار داشت: ترویج فرهنگ اسلامی و قرآنی در دستور کار مسئولان قرار دارد و برای این مهم تلاش می‌کنیم.

وی با اشاره به اهمیت ماه ربیع‌الاول افزود: این ماه همان‌گونه که از اسم آن پیداست بهار ماه‌ها است به دلیل اینکه آثار رحمت خداوند در آن هویداست؛ در این ماه ذخایر برکات خداوند و نورهاى زیبایى او بر زمین فرود آمده است.

اهرمی تصریح کرد: ربیع‌الاول ماهی است که مناسبت‌های فرخنده‌ای از جمله میلاد پیامبر (ص)، امام جعفر صادق (ع) و آغاز امامت حضرت ولی عصر (عج) در آن است و اینکه یزید بن معاویه در این ماه کشته می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کنگان اضافه کرد: روزه گرفتن، خواندن زیارت پیامبر (ص) و امیر مومنان (ع) از جمله اعمالی بوده که در این ماه بر آن تاکید شده است.

اهرمی در ادامه با اشاره به اهمیت وقف و لزوم مشارکت در وقف گفت: وقف سبب آبادانی کشور می‌شود و همچنین شادی دل محرومان را در پی دارد.

وی اظهار داشت: وقف سنت حسنه‌ای است که از طرف خداوند متعال به سوی بندگانش از طرف حضرت محمد (ص) ابلاغ شده است چرا که بخش وسیعی از مشکلات و تنگناهای محرومان با این سنت برطرف می‌شود و فقر‌زدایی و یاری کردن محرومان از اهداف بلند معصومین و بزرگان دین بوده است.

اهرمی افزود: وقف فقط در ساخت مسجد یا حسینیه خلاصه نمی‌شود بلکه مواردی از قبیل ساخت مراکز فرهنگی و درمانی را نیز در بر می‌گیرد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کنگان خاطرنشان کرد: این سنت می‌تواند در توسعه همه‌جانبه نظام اسلامی از امور اجتماعی و فرهنگی گرفته تا اقتصادی نقش عمده‌ای داشته باشد و بررسی سیره معصومین (ع) در این زمینه گویای این مطلب است.

انتهای پیام/2451/ز20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول