اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست نمایندگی اوقاف و امور خیریه پلدختر تاکید کرد

ضرورت تبیین اهمیت وقف و برکات آن برای مردم از طریق رسانه

خبرگزاری فارس: سرپرست نمایندگی اوقاف و امور خیریه پلدختر گفت: هفته وقف فرصتی مناسب برای شناساندن و تبلیغ و تقویت وقف است و رسانه‌ها و اصحاب جراید اهمیت وقف و برکات آن را برای مردم تبیین و اطلاع‌رسانی کنند.

ضرورت تبیین اهمیت وقف و برکات آن برای مردم از طریق رسانه

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، کاظم پیرک صبح امروز در جمع خبرنگاران در پلدختر گفت: سنت وقف روش مناسبی برای هدایت سرمایه‌ها در جامعه است و باید با تشویق مردم، گسترش این فرهنگ تقویت شود.

وی وقف را عملی جاودانه و فناناپذیر و نیاز امروز جامعه دانست و گفت: فرهنگ وقف باید در جامعه تقویت شود و چنانچه رسانه‌ها بتوانند با اطلاع‌رسانی مناسب، جرقه‌ای در باب وقف در جامعه ایجاد کنند، می‌تواند به عنوان یک عمل صالح نزد خداوند به حساب آید.

وی یکی از فلسفه‌های وقف را عدالت اجتماعی و توزیع ثروت دانست و افزود: آثار و برکات این یادگار ائمه و پیامبران (ع) از گذشته تاکنون در بخش‌های اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی جامعه نمایان است.

پیرک تصریح کرد: وقف نباید به یک روز و یک هفته خلاصه شود، بلکه برای موضوع وقف در طول سال باید تبلیغ و اطلاع‌رسانی صورت گیرد، تا فرهنگ این سنت حسنه در جامعه نهادینه شود.

سرپرست نمایندگی اوقاف و امور خیریه پلدختر وقف را خیراتی مستمر و جاری دانست و گفت: برکات و ثواب وقف برای واقفش برای همیشه استمرار، قوام و دوام دارد.

وی حفظ و احیای موقوفات را رکن اصلی فعالیت اوقاف خواند و افزود: به منظور احیا و شناساندن مقوله وقف باید توسط رسانه‌ها در قالب‌های هنری و خبری بهره گرفت تا این مقوله به عنوان ذخیره جاریه در بطن زندگی مردم وارد شود.

پیرک شناسایی موقوفات و نهادینه کردن فرهنگ وقف در جامعه را از وظایف اوقاف دانست و گفت: این مقوله متمایز از سایر انفاق است.

وی افزود: رغبت، ذوق و شوق مردم نسبت به این امر پسندیده در جامعه زمانی بیشتر می‌شود که سیستم‌ها و زیرساخت‌های وقف در جامعه آماده شود.

سرپرست نمایندگی اوقاف و امور خیریه پلدختر واقفان را در حکم بازوان رشد و توسعه جامعه دانست و تصریح کرد: واقفان در ترویج این سنت حسنه نقشی بسزا دارند و توجه به امور خیریه گره‌گشای بسیاری از مشکلات مردم و دردمندان جامعه است.

پیرک خاطر نشان کرد: ترویج و فرهنگ وقف در جامعه علیرغم این که از وظایف این نهاد است، اما منحصر به اوقاف و امور خیریه نیست، بلکه آحاد جامعه و مسئولان ادارات دولتی و غیردولتی می‌توانند در جهت رفع مشکل و گره‌گشایی جامعه مردم را به این امر مهم تشویق و ترغیب کنند.

سرپرست نمایندگی اوقاف و امور خیریه پلدختر گفت: باید در ترغیب مردم به سوی عمل به این سنت حسنه تلاش مضاعفی کرد و از همه ظرفیت‌های شهرستان اعم از تریبون‌های نماز جمعه منابر و کار رسانه‌ای وقف را آن طور که شایسته است، معرفی کنیم و قطعا مردم نیز به این سمت گرایش خواهند داشت.

انتهای پیام/2304/ب/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول