اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان:

وقف پاسخگویی به نیازهای نیازمندان واقعی جامعه است

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: سنت حسنه وقف پاسخگویی به نیازهای نیازمندان واقعی جامعه محسوب می‌شود.

وقف پاسخگویی به نیازهای نیازمندان واقعی جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام علی باقری در پیش از خطبه‌های نماز جمعه زنجان، اظهار کرد: توجه به سنت حسنه وقف در جامعه موجب پاسخگویی به نیازهای نیازمندان واقعی جامعه می‌شود.

وی با بیان اینکه باید سنت حسنه وقف به نحو مطلوبی در جامعه فرهنگ‌سازی شود، خاطرنشان کرد: نیازهای فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و در برخی موارد سیاسی از طریق وقف قابل حل است.

*فقرزدایی از آثار وقف است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان فقرزدایی را از آثار وقف در جامعه عنوان کرد و گفت: گسترش عدالت و حرکت به سوی خوبی‌ها از دیگر آثار این حسنه محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه با احیای سنت حسنه وقف بسیاری از مشکلات جامعه حل می‌شود، خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ و تفکر شیعه از برکات وقف محسوب می‌شود.

 باقری جلوگیری از تکثر ثروت و توزیع عادلانه ثروت‌های جامعه را از دیگر مزایای وقف عنوان کرد و گفت: موقوفات ذخیره‌سازی لازم برای جامعه محسوب می‌شود.

وی بر ضرورت آشنایی مردم با آثار و برکات موقوفات تاکید کرد و افزود: باید وقف جدید در جامعه با اطلاع‌رسانی‌های لازم ایجاد شود.

*بهره‌گیری از آیات قرآن کریم برای احیای وقف

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به آیات قرآن کریم در خصوص وقف خاطرنشان کرد: باید همه با بهره‌گیری از آیات الهی این سنت را به جامعه معرفی کرد.

وی بر ضرورت احیای موقوفات گروهی و دسته‌جمعی تاکید کرد و یادآور شد: احیای این گونه موقوفات از سیاست‌های سازمان اوقاف و امور خیریه است.

*وقف گروهی دارای آثار و برکات مطلوبی است

باقری وقف گروهی را برای دستگیری از نیازمندان مهم دانست و افزود: این گونه موقوفات دارای آثار و برکات فراوانی است.

 

 

وی بر ضرورت احیای موقوفات تاکید کرد و گفت:‌ نباید فقط به موقوفات گذشته تکیه کرد، بلکه باید با ایجاد موقوفات جدید این فرهنگ حسنه در جامعه بیشتر جاری و ساری شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان خود استقلالی و بهبود امور مساجد را از آثار وقف برشمرد و گفت: باید در این زمینه گام‌های مطلوبی برداشته شود.

انتهای پیام/73003/ت30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول