اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مشگین‌شهر صورت می‌گیرد

احداث 114 سد معیشتی در مشگین‌شهر

خبرگزاری فارس: با حضور مسئولان شهرستان مشگین‌شهر سد آقچالو آبگیری و مقرر شد در پنج سال آینده 114 سد معیشتی در این شهرستان تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

احداث 114 سد معیشتی در مشگین‌شهر

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سرپرست فرمانداری مشگین‌شهر عصر امروز در مراسم آبگیری سد آقچالو در مشگین‌شهر اظهار داشت: این سد معیشتی نیم میلیون متر مکعب گنجایش مخزن داشته و قادر است 400 هکتار از اراضی پایاب را با تکمیل این سد زیر پوشش محصولات آبی ببرد.

سید حمید عبادللهی تصریح کرد: ‌این اراضی به صورت غرقابی آبیاری می‌شوند که برای احداث و تکمیل این سد 3 میلیارد تومان نیز هزینه شده است.

وی از تکمیل و بهره‌برداری هشت سد معیشتی تا اردیبهشت سال آینده خبر داد و خاطرنشان کرد: تا پنج سال آینده و با هدف توسعه کشاورزی بیش از 114 سد معیشتی در شهرستان مشگین احداث شده و به بهره‌برداری می‌رسد.

عباداللهی در ادامه سخنان خود اضافه کرد: با توجه به اینکه این شهرستان از توانمندی‌های بسیار خوبی در مسیر توسعه روزافزون برخوردار است، امیدواریم با یک حرکت جهشی در حوزه کشاورزی بتوانیم ارتقای کمی و کیفی را شاهد و ناظر باشیم.

این مسئول به تولید محصولات متنوع کشاورزی و باغی در سطح شهرستان مشگین اشاره کرد و ادامه داد: عمده پروژه‌های مهر ماندگار این شهرستان که حدود 13 مورد است مربوط به تکمیل پایاب سدها و همچنین توسعه بخش کشاورزی است که در این زمینه شبکه سد احمدبیگلو و سبلان می‌تواند به توسعه مدرن و روزافزون این بخش کمک کند.

وی بیان کرد: در قالب طرح توسعه کشاورزی و پرداخت تسهیلات برای متقاضیان ما در یک سال گذشته بیش از صدها طرح را به بانک کشاورزی معرفی کردیم که حدود 280 طرح تاکنون از تسهیلات کم بهره بخش کشاورزی بهره‌مند شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سرپرست فرمانداری مشگین‌شهر به دومین قابلیت توسعه شهرستان مشگین به عنوان گردشگری اشاره کرد و یادآور شد:‌ در همین زمینه و با هدف نشان دادن قابلیت‌ها و توانمندی‌ها همایش ملی سرمایه‌گذاری در مشگین‌شهر اردیبهشت ماه سال آینده با حضور رئیس جمهور در این شهرستان برگزار می‌شود.

عباداللهی گفت: ‌در حاشیه این همایش هشت سد معیشتی و همچنین دانشکده کشاورزی این شهرستان به بهره‌برداری رسیده و شاهد افتتاح فاز اول منطقه گردشگری خیاوچایی در این شهرستان می‌باشیم.

وی افزود: در ساخت این منطقه گردشگری مکان‌یابی و عملیات اجرایی ویژه رخ داده و قابلیت‌های گردشگری را برای حضور سرمایه‌گذاران نمود و جلوه‌ای حقیقی بخشیده است.

انتهای پیام/62004/ت30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول