اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار همدان:

ترویج امور عام‌المنفعه مستلزم نهادینه‌سازی وقف است

خبرگزاری فارس: معاون توسعه مدیریت و منایع انسانی استاندار همدان گفت: انجام امور عا‌م‌المنفعه در جامعه مستلزم نهادینه‌سازی وقف در جامعه است.

ترویج امور عام‌المنفعه مستلزم نهادینه‌سازی وقف است

کریم مطهری‌مؤید امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان ضمن گرامیداشت هفته وقف بر لزوم تبیین این سنت در بین همه اقشار جامعه تأکید کرد و اظهار داشت: این گونه نیست که وقف در زمینه خاصی مانند سوگواری یا برگزاری مراسم اهل بیت(ع) به اشباع رسیده باشد.

وی با بیان اینکه وقف معنی عامی دارد و ما می‌توانیم در تمام زمینه‌ها اهداف را از طرق وقف به انجام برسانیم، گفت: وقف چشمه‌سار روان و باقیات‌الصالحاتی است که در هر زمانی برکات خود را شامل حال جامعه می‌کند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار همدان با بیان اینکه باید در تمام زمینه‌ها بحث وقف را در برنامه داشته باشیم، عنوان کرد: وقف در امور فرهنگی و فعالیت‌های عام‌المنفعه بسیار مهم و زیرساختی است.

وی با اشاره به سفارشات ائمه اطهار(ع) در زمینه وقف بر اهمیت این مهم در جامعه اسلامی صحه گذاشت و گفت: اگر بتوانیم در زمینه وقف ورودی همه‌جانبه داشته باشیم در جامعه مشکلی نخواهیم داشت.

مطهری‌مؤید عنوان کرد: توجه همه اقشار مختلف مردمی به وقف حتی در مقدار کم نیز سبب تحول در این سنت حسنه می‌شود و پویایی و تکامل آن را در همه ابعاد در پی دارد.

وی با تأکید بر اینکه وقف همیشه باید در حالت وقفیت خودش باقی بماند و هر کسی بخواهد بدون اذن ولی فقیه در امر وقف دخالت کند، شرعاً حرام است به میزان اهمیت این مقوله در اسلام اشاره کرد و گفت: توجه دادن به امر وقف خصوصاً در بین جوانان و نوجوانان امری شایان توجه است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار همدان افزود: اگر بتوانیم مردم را به این امر سوق بدهیم و کمک کنیم که این فرهنگ و سنت دینی در بین آنها نهادینه‌سازی شود، تمام امورات و مسائل عام‌المنفعه از طریق مردم و وقف انجام خواهد شد.

انتهای پیام/89004/ح20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول