اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خطیب جمعه زرند:

معیشت مردم شرط اساسی هدفمندی یارانه‌ها باشد

خبرگزاری فارس: خطیب جمعه زرند گفت: در مورد هدفمندی یارانه‌ها کسی تردید ندارد، اما محقق شدن این امر تنها با یک شرط اساسی، آن هم حفظ سطح معیشتی مردم به‌ویژه اقشار محروم و سطح پایین جامعه امکان‌پذیر است.

معیشت مردم شرط اساسی هدفمندی یارانه‌ها باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از زرند، حجت‌الاسلام رضا کرمی‌پور ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه زرند اظهار داشت: وحدت بین جهان اسلام و تمام مسلمانان از سفارشات قرآن، پیامبر اسلام(ص) و ائمه اطهار(ع) است و اگر این اتحاد و همدلی نباشد، ضرر آن متوجه مسلمانان و نفع آن را بیگانگان می‌برند.

وی افزود: در این ارتباط حضرت امام‌خمینی(ره) فرمودند، رمز تمام گرفتاری‌های کشورهای اسلامی، اختلاف کلمه و عدم هماهنگی است و رمز پیروزی، وحدت کلمه و ایجاد هماهنگی است و خداوند در سوره آل‌عمران آیه 103 آورده است، «واعتصموا بحبل‌الله جمیعاً و لاتفرقوا» که منظور از حبل‌الله، قرآن و اهل‌بیت(ع) هستند.

امام جمعه زرند با بیان این‌که وحدت یک وظیفه الهی است و محور این وحدت باید حبل‌الله باشد و اگر محور را نژاد، زبان، ملیت، اقتصاد و سیاست قرار دهیم، ثباتی ندارد، تصریح کرد: وحدت واقعی به دست خداوند و عامل برادری و تفرقه پرتگاه آتش است.

کرمی‌پور عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار مسئولان و کارکنان حفاظت اطلاعات نیروهای مسلح فرمودند، «ملت ایران با قدرت در صحنه حاضر شد و بر دهان مخالفان و معارضان بین‌المللی زد چه برسد به مزدوران آن‌ها که در مقابل عظمت ملت ایران به حساب نمی‌آیند».

وی افزود: ایشان در ادامه فرمودند، «مصداق عینی تحقق وعده الهی، نظام جمهوری اسلامی است که با وجود همه فشارها و طراحی‌های دشمن بعد از گذشت 34 سال اکنون یک نظام محترم، مقتدر، اثرگذار در مسائل منطقه‌ای و جهانی، دارای ملتی بزرگ، فهیم، دشمن‌شناس و لحظه شناس و دارای پیشرفت‌های بزرگ علمی است».

کرمی‌پور به جلسه رئیس‌جمهور و هیئت دولت با نمایندگان مجلس اشاره کرد و گفت: گزارش رئیس جمهور در مورد مسائل اقتصادی و هدفمندی یارانه‌ها بود و نمایندگان نیز نقطه نظرات خود را مطرح کردند و در مورد هدفمندی یارانه‌ها کسی تردید ندارد، اما با یک شرط اساسی و آن هم حفظ سطح معیشتی مردم به‌ویژه اقشار محروم و سطح پایین جامعه است.

وی ادامه داد: علاوه بر این، بین سران قوا نیز اختلافی حاصل نشود که یا دیر به نتیجه برسیم یا از هدف تنظیم یارانه‌ها فاصله زیادی بگیریم.

امام جمعه زرند با یادآوری 24 تا 30 دی‌ماه به عنوان هفته شوراهای آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: طرح تحول آموزشی که در این وزارتخانه آغاز به کار کرده، باید با هم‌فکری صاحب‌نظران و پیشنهادات و انتقاداتی که در این ارتباط است، بتوانیم این طرح را به هدف نهایی‌ برسانیم.

کرمی‌پور به هفته هوای پاک اشاره کرد و گفت: با توجه به پیشرفت صنعت و معدن و وارد شدن کارخانه‌های صنعتی و معدنی به شهرها، مقدار هوای پاکی که خداوند ارزانی بنده‌ها کرده به خطر افتاده است و امیدواریم در این راستا همه به‌ویژه مسئولان با برنامه‌ریزی هوای پاک را از مردم نگیرند.

انتهای‌پیام/2446/م20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول