اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز باروری و ناباروری کاشان:

100 جنین فریز شده در کاشان نگهداری می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز باروری و ناباروری دانشگاه علوم پزشکی کاشان از نگهداری بیش از 100 جنین فریز شده در این مرکز خبر داد.

100 جنین فریز شده در کاشان نگهداری می‌شود

حسین نیکزاد امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: در حال حاضر در بخش فریزینگ مرکز باروری و ناباروری شهید بهشتی این شهرستان جنین‌های 25 نفر در دمای 180 درجه زیر صفر فریز و در تانک ازت نگهداری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هر نفر به طور متوسط دو تا شش جنین فریز شده در تانک ازت دارد، افزود: جنین‌ها تا زمانی که بیمار بخواهد نگهداری می‌شوند مگر اینکه بیمار نسبت به اهدای آن به متقاضی دیگر اعلام رضایت کند که البته تاکنون اهدای جنین در این مرکز انجام نشده است. 

رئیس مرکز باروری و ناباروری دانشگاه علوم پزشکی کاشان یادآور شد: چنانچه بیمار مایل به نگهداری از جنین نباشد برای اهدا جنین به داوطلبانی که مشکل نازایی دارند اعلام آمادگی کرده و با امضای رضایت‌نامه و در نظر گرفتن مسائل شرعی، جنین اهدا می‌شود.

وی مدت زمان فریز شدن برخی از این جنین‌ها را تا یک سال ذکر و خاطر نشان کرد: امکان نگهداری جنین‌های فریز شده تا 10 سال نیز وجود دارد که بیماران باید برای نگهداری جنین فریز شده هر شش ماه یکبار مبلغی را برای شارژ فریز پرداخت کنند. 

این متخصص PhD علوم تشریح بیان داشت: معمولا از هر بیماری بیش از یک یا دو جنین در آزمایشگاه ایجاد می‌شود که برای نگهداری جنین‌های اضافی، تخمک را در محیط کشت انجماد آبگیری و بعد از اضافه شدن یخ، داخل نی سوار و سپس به داخل ازت منهای 196 درجه زیر صفر منتقل می‌شود تا زمانی که بیمار برای حاملگی بعدی بخواهد از آن استفاده کند.

نیکزاد در ادامه با اشاره به مراحل فریز شدن جنین گفت: ابتدا جنین در محیط‌های کشت آب سلول وارد و سپس داخل ماده حافظ یخ قرار داده می‌شود تا در مقابل سرما مقاوم شود و در ادامه داخل نی‌ها و داخل کانتینرهای ازت قرار داده و به تدریج ازت زیاد می‌شود.

به گفته وی به منظور برگشت جنین از تانک ازت به رحم مادر ابتدا برای برگشت جنین از درجه منهای 196 درجه زیر صفر به 37 درجه شرایط بدن انسان، یک دقیقه در ماده اول، سه دقیقه در ماده دوم و بعد در محیط کشت و بعد بررسی زنده بودن وارد رحم مادر می‌شود.

رئیس مرکز باروری و ناباروری دانشگاه علوم پزشکی کاشان تأکید کرد: کوچکترین فوت وقت در محاسبات زمان منجر به فوت جنین می‌شود.

وی در ادامه علت ناباروری در زنان و مردان را 40 به 40 اعلام و تصریح کرد: زوج‌های نابارور در مرکز ناباروری تا 80 درصد مشکلات خود را می‌توانند درمان کنند و 20 درصد مابقی عوامل ژنتیکی است که در این زمینه کار تحقیقاتی روی سلول‌های بنیادی برای تولید اسپرم و تخمک انجام می‌شود.

نیکزاد همچنین متوسط بارداری در مرکز باروری و ناباروری بیمارستان شهید بهشتی کاشان را حدود 20 تا 25 درصد و آمارهای باروری جهانی را 30 درصد اعلام کرد.

وی، مرکز باروری و ناباروری بیمارستان شهید بهشتی کاشان را سومین مرکز در استان اصفهان ذکر و اضافه کرد: این مرکز با پیشرفته‌ترین تجهیزات و مجرب‌ترین کادر در زمینه درمان، پژوهش و مشاوره بیماران نابارور به شهروندان کاشانی و دیگر شهرستان‌های کشور خدمات ارائه می‌دهد.

رئیس مرکز باروری و ناباروری دانشگاه علوم پزشکی کاشان افزود: در حال حاضر این مرکز با بهره بردن از فوق متخصصان زنان و زایمان، اورولوژی و آندرولوژی، جنین‌شناسی، روان‌شناسی، بیهوشی، کارشناسان مامایی و پرستاری و علوم آزمایشگاهی و تجهیز آزمایشگاه آندرولوژی، جنین‌شناسی و اتاق عمل و کلینیک مشاوره و معاینات بالینی قادر است با انجام تکنیک‌های اختصاصی و با استفاده از روش‌هایZIFT، GIFT، ICSI، IVF، IUI، به بیماران نیازمند خدمت‌رسانی کند.

وی در ادامه با اشاره به بهره‌مندی کاشان از تجهیزات مدرن و متخصصان مجرب در امر باروری و ناباروری، مهمترین نیاز این شهرستان در این بخش را احداث یک ساختمان مجزا دانست و خواستار مساعدت خیران کاشان برای احداث یک مرکز مجزا شد.

انتهای پیام/2406/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول