اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

محقق دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:

مصرف مرغ‌های هورمون‌دار از دلایل بروز ناباروری است

خبرگزاری فارس: محقق و پژوهشگر مواد غذایی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: مصرف مرغ‌های هورمون‌دار یکی از دلایل بروز ناباروری در افراد است.

مصرف مرغ‌های هورمون‌دار از دلایل بروز ناباروری است

سید مرتضی صفوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: تغذیه‌ تأثیر مستقیمی بر توانمندی و توانایی اسپرم در مردان و بچه‌دار شدن زوج‌ها دارد.

وی با اشاره به اینکه مصرف مکرر مشروبات الکلی تأثیر سوء بر قدرت باروری در افراد دارد، تاکید کرد: افرادی که به هنگام لقاح الکل مصرف می‌کنند سبب تولد فرزندان کم‌وزن می‌شوند.

محقق و پژوهشگر مواد غذایی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: سلامتی فیزیکی و جسمی نوزادان کم‌‌وزن تا پایان عمر آسیب‌پذیر می‌شود.

وی با بیان اینکه ناباروری در زوجین ناشی از کمبود تسترون یا اسپرم است ، ادامه داد: اشکال در میزان هورمون تسترون در مردان به هورمون‌های موجود در مواد غذایی مربوط به دام و مصرف بی‌رویه کودها به گیاهان بر می‌گردد.

صفوی‌ استفاده از هورمون در مرغ‌داری‌ها را روش ناپسندی خواند و افزود: استفاده از هورمون‌ها برای پرورش مرغ، اختلالات هورمونی را در مردان ایجاد می‌کند. 

وی اضافه کرد: کمبود کلسیم در افراد از عوامل کاهش قدرت باروری در افراد است و این در حالی که امروزه با شیوع کمبود کلسیم در زنان جوان روبه‌رو هستیم‌. 

محقق و پژوهشگر مواد غذایی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از تحقیقات ضد و نقیض در ارتباط با اثرات قهوه بر باروری مردان خبر داد و گفت: با توجه به اینکه نوشیدن قهوه به قدرت باروری صدمه می‌زند اما در برزیل پژوهشی انجام گرفت که مشخص شد، اسپرم مردان با مصرف قهوه فعال‌تر می‌شود.

وی با بیان اینکه سطح پایین ویتامین B سبب کاهش میزان اسپرم می‌شود، اظهار کرد: مصرف 90 میلی‌گرم ویتامین c در روز، هزار میلی‌گرم کلسیم، 400 واحد ویتامین D،400 میلی‌گرم اسیدفولیک و 11 میلی‌گرم روی در روز برای افزایش قدرت باروری در افراد ضروری است.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول