اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز ناباروری منتصریه مشهد:

سالانه حدود 2 هزار عمل ناباروری در مرکز منتصریه انجام می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس مرکزدرمانی و تحقیقاتی ناباروری منتصریه گفت: در هر سال بیش از 2 هزار عمل جراحی برای زوج‌های نابارور اعم از IVF و IUI در مرکز ناباروری منتصریه انجام می‌شود.

سالانه حدود 2 هزار عمل ناباروری در مرکز منتصریه انجام می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، نزهت موسوی‌فر پیش از ظهر امروز در نشست خبری مرکز تحقیقاتی درمانی ناباروری منتصریه مشهد که در سالن جلسات مرکز درمانی تحقیقاتی ناباروری منتصریه برگزار شد اظهار کرد: به صورت متوسط روزی 30 نفر جدید به این مرکز درمانی مراجعه می‌کنند.

وی با اشاره به انجام فعالیت‌های تحقیقاتی در مرکز تحقیقاتی ناباروری منتصریه تصریح کرد: روی برخی از افراد ویژه با رضایت خودشان برخی از رو‌ش‌های جدید امتحان می‌شود که در اکثر موارد به نفع خود بانوان است.

رئیس مرکز درمانی و تحقیقاتی ناباروری منتصریه در ارتباط با انجام اعمال باروری در مرکز ناباروری منتصریه خاطر نشان کرد: در حال حاضر در سال به طور متوسط بیش از 900 عمل IVF و حدود هزار و 200 عمل IUI  در مرکز منتصریه انجام می‌‌شود.

موسوی‌فر ادامه داد: در این اعمال به طور متوسط حدود 30 الی 35 درصد موفقیت حاصل می‌شود که می‌توان گفت درصد موفقیت مناسبی به حساب می‌آید.

وی با بیان اینکه احتمال بارداری در هر سیکل قاعدگی در زنان حدود 25 درصد است اذعان کرد: شانس افراد با توجه به شرایط آنها در طول هر دوره درمانی به ویژه در عمل‌های IVF تفاوت دارد به طور مسلم افرادی که سن آنها زیر 30 سال است و مشکلات زمینه‌ای ویژه‌ای ندارند احتمال باردار شدن آنها بیش از افراد مسن است که سابقه بیماری‌های خاص دارند.

رئیس مرکز درمانی و تحقیقاتی ناباروری منتصریه با اشاره به دلایل ناباروری زوجین در شرایط ویژه افزود: اصول باردار شدن داشتن تخمک، اسپرم، لوله انتقال و رحم سالم است که هر کدام از این اصول دچار مشکل باشد بارداری اتفاق نمی‌افتد.

موسوی‌فر خاطر نشان کرد: ولی در حال حاضر بیشتر ناباروری‌ها راه‌های درمانی دارند و درصد افرادی که صددرصد بچه‌دار نمی‌شوند و یا به اصطلاح عقیم هستند بسیار ناچیز است که این افراد نیز می‌توانند با راه‌حل‌های درمانی بچه‌دار شوند.

وی در ارتباط با میزان مشکلاتی که در افراد سبب بروز ناباروری شده است تاکید کرد: 30 درصد موارد مشکلاتی است که به زوج و یا مرد ارتباط دارد و 40 درصد آنها مربوط به بانوان است و در این میان درصد باقیمانده ناشناخته هستند به این معنی که در مرد و زن مشکلی دیده نمی‌شود ولی این زوج به ناباروری دچار شده‌اند.

رئیس مرکز درمانی و تحقیقاتی ناباروری منتصریه افزود:در بسیاری از موارد با درمان‌های دارویی که سبب تحریک تخمک‌گذاری می‌شود و یا انجام عمل‌های ساده IUI می‌توان احتمال بارداری را بالا برد.

موسوی‌فر با اشاره به علائمی‌ که می‌تواند در زنان نشان‌دهنده مشکل در تخمک‌گذاری باشد تصریح کرد: این افراد به طور معمول دچار پرمویی هستند و یا دوره‌های عادات ماهانه آنها نامرتب است و اکثرا دچار اختلالات قاعدگی هستند که می‌توان آنها را با دارو درمان کرد.

وی ادامه داد: ممکن است بروز ناباروری از جانب مردان باشد که دلیل عمده آن ضعیف بودن اسپرم است که اگر دلیل آن بیماری زمینه‌ای مانند واریکوسل باشد می‌توان با انجام دادن اعمال جراحی مشکل را برطرف کرد.

رئیس مرکز درمانی و تحقیقاتی ناباروری منتصریه افزود: در غیر این صورت می‌توان از مجاری اسپرم‌ساز اسپرم را اتخاذ کرد که تمام این اعمال جراحی در مرکز ناباروری منتصریه انجام می‌شود.

انتهای پیام/70010/خ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول