اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آرزوی مادر شدن دیگر دور نیست

تولد 50 کودک آزمایشگاهی در مرکز باروری و ناباروری کاشان

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز باروری و ناباروری دانشگاه علوم پزشکی کاشان از تولد 50 کودک آزمایشگاهی طی سه سال فعالیت این مرکز خبر داد.

تولد 50 کودک آزمایشگاهی در مرکز باروری و ناباروری کاشان

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، حسین نیکزاد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اولین کودک آزمایشگاهی مرکز باروری و ناباروری دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان چهار ساله و آخرین کودک متولد شده این مرکز یک ماهه است.

وی نام اولین تا سومین کودک آزمایشگاهی مرکز باروری و ناباروری بیمارستان شهید بهشتی کاشان  را به ترتیب ابوالفضل، علیر‌ضا و فاطمه عنوان کرد.

رئیس مرکز باروری و ناباروری دانشگاه علوم پزشکی کاشان متوسط سالانه مراجعه به آزمایشگاه این مرکز را 350 نفر ذکر و خاطرنشان کرد: از این تعداد مراجعه‌کننده  60 تا 70 نفر وارد سیکل درمان می‌شوند که درمان 20 تا 25 درصد از این تعداد موفقیت‌آمیز است.

به گفته وی خانم 45 ساله‌ای بعد از گذشت 19 سال از ازدواج خود با درمان در این مرکز امسال به آرزوی خود رسید و تا سه ماه آینده کودکش متولد می‌شود.

نیکزاد تصریح کرد: در مرکز ناباوری بیمارستان شهید بهشتی کاشان 70 تا 80 درصد از مشکلات ناباوری افراد برطرف می‌شود و 20 تا 30 درصد مابقی مربوط به مسائل ژنتیکی است.

وی عنوان کرد: در این مرکز از روش‌های نوین نازایی از قبیل تزریق اسپرم به داخل رحم «IUI›› ، لقاح آزمایشگاهی «IVF»، تزریق مستقیم اسپرم به داخل تخمک «ICSI» و روش‌های فریز جنین و اسپرم استفاده می‌شود.

این مسئول یادآور شد: سونوگرافی ابدومینال و واژینال، مشاوره نازایی، لاپاراسکوپی تشخیصی و درمانی و مشاوره اورولوژی از جمله فعالیت های مرکز باروری و ناباروری دانشگاه علوم پزشکی کاشان است.     

وی با اشاره به اینکه تحریک تخمک‌گذاری یکی از روش‌های درمان نازایی و ناباروری در این مرکز است، اظهار داشت: این روش معمولاً در زنان فاقد تخمک‌گذاری یا تخمک‌گذاری‌های نامرتب انجام می‌شود.

نیکزاد، اساس این درمان را تحریک تخمدان‌ها توسط دارو برای تشکیل یک یا چند تخمک بالغ ذکر و بیان کرد:  هدف از تحریک تخمک‌گذاری به دست آوردن تخمک‌های بیشتر با کیفیت بهتر و پیشگیری از عوارض ناخواسته است.

وی، شانس حاملگی در هر دوره درمان را به ازای هر دوره تخمک‌گذاری، 15 تا 20 درصد دانست و یادآور شد: تعداد تولد نوزاد غیرطبیعی در این روش، مانند حاملگی طبیعی است و در زوج‌هایی که به طور طبیعی نیز باردار می‌شوند، احتمال داشتن بچه ناهنجار یک تا دو درصد است و با افزایش سن این مشکل بیشتر مشاهده می‌شود.

وی هزینه‌های پیشرفته‌ترین درمان در این مرکز را بیش از یک میلیون تومان اعلام کرد و گفت: این میزان هزینه درمان یک پنجم هزینه دیگر مراکز مشابه در کشور است.

انتهای پیام/2406/ج40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول