اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان:

راه‌اندازی کلینیک باروری در زنجان در رشد جمعیت موثر است

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان گفت: راه‌اندازی کلینیک باروری در استان زنجان در رشد جمعیت موثر است.

راه‌اندازی کلینیک باروری در زنجان در رشد جمعیت موثر است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، آذر آوازه ظهر امروز در جلسه کارگروه امور بانوان و خانواده استانداری زنجان ضمن گرامیداشت روز جهانی سالمندان اظهار داشت: کتاب زنان شاخص استان زنجان تدوین می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مقرر بود مستند داستانی شهید فهیمه سیاری با اعتباری بالغ بر 105 میلیون تومان توسط اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان تولید شود، خاطر نشان کرد: به دلیل کمبود اعتبارات در اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خواستار تغییر مجری طرح شده‌اند.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان با بیان اینکه آسفالت نبودن، تکمیل‌نشدن ساختار کارگاه‌ها، عدم امکانات زیربنایی از جمله تلفن و گاز، عدم صدور سند و عدم تایید دانشگاه علوم پزشکی از نظر بهداشتی از جمله مشکلات شهرک تخصصی بانوان استان زنجان محسوب می‌شود، اضافه کرد: ارائه وام 21 درصدی شرکت شهرک‌های صنعتی استان نیز سبب افزایش قیمت تمام شده کارگاه‌ها شده است.

وی با اشاره به اینکه مشکلات واحدهای واگذار شده شهرک تخصصی بانوان استان در زمینه بهداشت، گاز و تلفن و ... مورد بررسی قرار گرفته است، تصریح کرد: بلامانع بودن امکان واگذاری واحدهای کارگاهی به بانوان شاغل و کار آفرین نیز مورد تاکید است.

آوازه به حذف هزینه زمین در قیمت تمام شده برای واحدهای کارگاهی قبلی و جدید در شهرک تخصصی بانوان اشاره کرد و افزود: شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان بهای زمین‌های تحویل داده شده را غیر قابل دخل و تصرف اعلام کرده است.

وی در زمینه صدور سند برای واحدهای کارگاهی شهرک تولیدی و صنعتی تخصصی بانوان نیز یادآور شد: اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان و سازمان ثبت اسناد و املاک برای برطرف کردن این مشکل اقدام می‌کنند.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان همچنین اظهار داشت:  در حال حاضر متقاضیان زیادی برای تحویل واحدهای کارگاهی در شهرک تخصصی بانوان استان زنجان وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه یکی از سیاست‌های مورد تاکید دولت امروزه رشد جمعیت و افزایش زاد و ولد است، اضافه کرد: متاسفانه آمار ناباروری در جهان به ویژه ایران رو به افزایش است.

آوازه با اشاره به اینکه در حال حاضر کلینیک باروری در استان زنجان وجود ندارد و این امر مشکلات زیادی را برای خانواده‌های نابارور ایجاد کرده است، تصریح کرد: این مسئله در برخی مواقع سبب طلاق و جدایی زوجین می‌شود.

وی راه‌اندازی کلینیک باروری توسط دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان را یک اقدام بسیار موثر و موافق با سیاست‌های دولت دانست.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان همچنین با تاکید بر اینکه با وجود حذف واحد درسی تنظیم خانواده از دروس دانشگاهی همچنان این واحد در برخی از دانشگاه‌های استان زنجان ارائه می‌شود، ادامه داد: دانشگاه‌ها باید واحد درسی آیین همسرداری را جایگزین واحد تنظیم خانواده کنند.

وی به برگزاری جشنواره یک هزار نفری مادران و دختران در محل پارک بانوان اشاره کرد و گفت: این جشنواره شامل برنامه‌های فرهنگی، مذهبی و تربیتی بود که به مدت یک هفته در استان زنجان برگزار شد.

آوازه با بیان اینکه همایش «مریم آل طاها» نیز در استان زنجان برگزار شده است، تصریح کرد: همزمان با هفته دفاع مقدس مراسم غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدای زن استان نیز برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه هماهنگی‌های لازم برای بازدید 120 دانش‌آموز دختر از مرکز علوم و نجوم استان زنجان صورت گرفته است، ادامه داد: معرفی 85 زن شاخص استان در زمینه‌های مختلف علمی، مذهبی و ورزشی در نمایشگاه دولت مهر از دیگر اقدامات دفتر امور بانوان و خانواده استانداری محسوب می‌شود.

در ادامه این جلسه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در زمینه احداث فرهنگسرا در شهرستان‌های زنجان و خرم‌دره و ایجرود اظهار داشت: زمین مورد نیاز برای این طرح آماده شده است.

علی سهندی با بیان اینکه در حال حاضر فرهنگسرای زنجان و ایجرود در دست احداث است، اضافه کرد: احداث فرهنگسرا در سایر شهرستان‌ها نیز با مبادله موافقت‌نامه آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه برای احداث فرهنگسرا در شهرستان ایجرود 400 میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: محل احداث فرهنگسرا در شهر زنجان نیز پارک بانوان شناخته شده است.

انتهای پیام/ی10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول