اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو تیم جراحی مرکز ناباروری منتصریه مشهد:

باید هزینه‌های درمان ناباروری در تعهدات بیمه قرار گیرد

خبرگزاری فارس: عضو تیم جراحی مرکز درمانی و تحقیقاتی ناباروری منتصریه مشهد گفت: با توجه به نقش مهم بچه‌دار شدن در رفتارهای اجتماعی افراد باید هزینه‌های ناباروری در تعهدات بیمه‌ها قرار گیرد.

باید هزینه‌های درمان ناباروری در تعهدات بیمه قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد ملیحه امیریان ظهر امروز در نشست خبری مرکز تحقیقاتی و درمانی ناباروری منتصریه که در سالن کنفرانس این بیمارستان برگزار شد اظهار کرد: مشکل هزینه‌های درمانی مشکل بزرگی است که اکثر زوج‌های نابارور با آن دست به گریبان هستند.

وی تصریح کرد: هزینه‌های درمانی ناباروری بسیار بالا است و بسیاری از افراد نمی‌توانند آنها را دریافت کنند و باید به این مشکل بزرگ نگاه ویژه‌ای کرد.

عضو تیم جراحی مرکز درمانی و تحقیقاتی ناباروری منتصریه مشهد با بیان اینکه مشکل بچه‌دار نشدن مشکلات عدیده دیگری را در پی دارد ادامه داد: این مشکل مهم اعتماد به نفس افراد را زیر سئوال می‌برد و برای بقای نسل بسیار با اهمیت است.

امیریان آرامش روحی و روانی و نداشتن اضطراب در به جواب رسیدن روش‌های باروری را بسیار مؤثر اعلام کرد و ادامه داد: درگیر شدن با مسائل اجتماعی، افسردگی، مشکلات خانوادگی و داشتن اضطراب برای نتیجه دادن درمان می‌تواند سبب کمتر شدن احتمال بارداری هم در افراد سالم و هم در افرادی که زیر نظر پزشکان برای دریافت درمان‌های ناباروری هستند بشود.

وی در ارتباط با تاثیر روش‌های ضدبارداری بر روی میزان باروری افراد تصریح کرد: برای روش‌های جلوگیری کننده از لقاح اثرات نابارور کننده تا به حال شناسایی نشده است.

عضو تیم جراحی مرکز درمانی و تحقیقاتی ناباروری منتصریه مشهد ادامه داد: همچنین برای روش‌های مکانیکی نیز در منابع مکتوب موردی ذکر نشده است ولی با این حال پزشکان به زوج‌های تازه ازدواج کرده روش‌های مکانیکی دائم را توصیه نمی‌کنند.

امیریان افزود: با این حال تمامی صحبت‌هایی که در حال حاضر ذکر می‌شود بنا بر علم امروز است چون در دایره علم امروزی حدود 20 درصد از ناباروری‌ها به دلایل نامشخص است و ممکن است در آینده اثرات منفی روش‌های ضد بارداری بر روی باروری افراد مشخص شود ولی تا به امروز چیزی در این زمینه به اثبات نرسیده است.

وی ادامه داد: همچنین اثباتی بر تاثیرات منفی غذاهای فست فود و امواج الکترومغناطیسی بر روی ناباروری افراد در دست نیست ولی این گفته به این معنی نیست که غذاهای فست فود و امواج الکترومغناطیسی برای افراد بی‌ضرر باشند.

عضو تیم جراحی مرکز درمانی و تحقیقاتی ناباروری منتصریه مشهد با اشاره به سن باروری بانوان خاطر نشان کرد: سن بانوان در شروع درمان‌های ناباروری بسیار مهم است و در واقع بالا بودن سن به ویژه در محدوده بالای 35 سال سبب کمتر شدن احتمال باروری افراد می‌شود.

امیریان با تاکید بر اینکه افزایش سن ازدواج یکی از فاکتورهایی است که سبب بیشتر شدن میزان ناباروری در جامعه شده است تصریح کرد: بهترین باروری‌ها در سن زیر 30 سال اتفاق می‌افتد و بالا رفتن سن علاوه بر اینکه مشکلات ناباروری ایجاد می‌کند سبب بروز زایمان‌های سخت و یا اختلالات جسمی و مغزی در کودک می‌شود.

وی گفت: متاسفانه با پیشرفت جوامع سن ازدواج به صورتی اجتناب‌ناپذیر بالا رفته است و میزان باروری افراد نیز به همین نسبت کم شده است.

انتهای پیام/70010/خ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول