اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه پارس‌آباد:

تفرقه‌افکنی بزرگ‌ترین حربه استکبار است

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان پارس‌آباد گفت: ‌تفرقه‌افکنی در جامعه اسلامی و بین مسلمانان از مقاصد پلید استکبار جهانی برای رسیدن به اهداف شومشان است.

تفرقه‌افکنی بزرگ‌ترین حربه استکبار است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام ولی علوی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر پارس‌آباد اظهار داشت: دشمنان از ایجاد تفرقه در بین جامعه اسلامی به نفع خود سود می‌برند چرا که مهلک‌ترین پیامد این تفرقه آن است که التهاب و تنش در جهان اسلام بالا گرفته و دشمنان می‌توانند در سایه آن ضربه‌ای مهلک بر پیکره اسلام وارد کنند.

وی تصریح کرد: با همین اهداف شیطانی استکبار جهانی، فرقه‌ها و گروه‌هایی را بلای جان مسلمانان کرده تا بتواند به پیکره نظام اسلامی ضربه سهمگینی را وارد کند که نمونه و مصداق آن را می‌توانیم فعالیت گروه وهابیت، جندالشیطان و همچنین سلفی‌ها و بهاییت نام برد.

علوی خاطر نشان کرد: دشمن در 34 سال گذشته چه در داخل ایران و چه کشورهای اسلامی سعی کرده است بین شیعیان و سنی‌ها که همچون دو برادر همدل هستند، تفرقه ایجاد کند و در این بین تلاش وهابیت که در حقیقت مروج اندیشه ضد اسلامی و ضد دینی است بر دامنه این هجمه‌ها افزوده است.

این مسئول با یادآوری اینکه هفته وحدت بهترین فرصت است تا توطئه دشمن شناخته شده و زهر آن به نحو ممکن گرفته شود، اضافه کرد: امروز ما بیش از هر زمان دیگر به وحدت و همدلی حول محور ولایت نیاز داریم و یقین داشته باشیم که جبهه کفر سعی می‌کند این وحدت را به نوعی مخدوش کند.

وی به تعامل و همراهی مسئولان قوا و نمایندگان مجلس با کارگزاران جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و ادامه داد: ‌مجلس و دولت باید با تعامل و همراهی همدیگر گره از مشکلات مردم بردارند و سعی کنند از حاشیه‌پردازی‌ها و کارهایی که سبب شادی دشمن می‌شود، پرهیز کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، امام جمعه پارس‌آباد فرا رسیدن هفته وحدت و سالروز میلاد بزرگ پرچمدار تقریب مذاهب را گرامی داشت و بیان کرد: نبی مکرم اسلام در دوران حیاتش سعی کرد به همه ادیان الهی احترام گذاشته و پاسدار حریم اسلام و مکاتب ارزشی دیگر باشد.

علوی در ادامه به فرا رسیدن ایام شهادت امام حسن عسگری(ع) و به امامت رسیدن حضرت مهدی موعود(عج) اشاره کرد و گفت: امام حسن عسگری پدر بزرگوار حضرت مهدی(عج) از برجستگی‌ها و فضیلت‌های منحصر به فردی برخوردار بود که همه ملت‌های مسلمان باید از این سیره پاک استفاده کرده و روز به روز بر معنویت خود بیفزایند.

وی همچنین به ایام دهه فجر و فرا رسیدن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران بیش از هر زمان دیگر باید به دنیا معرفی شود چرا که امروز بشریت تشنه معارف اهل بیت(ع) و ارزش‌های حقیقی و آرمانی است.

علوی تصریح کرد: ‌در اوضاع و احوالی که نظام استکباری در عراق و سوریه و برخی کشورهای منطقه به وجود آورده، ضرورت دارد دشمن‌شناسی و وقت‌شناسی خود را بالا ببریم چرا که امروز همه دشمنان در یک جبهه متحد سعی می‌کنند به اسلام و مسلمانان ضربه وارد کنند.

این مسئول خاطر نشان کرد: ‌اگر امروز آمریکا در مسایل داخلی برخی کشورها دخالت می‌کند به دلیل نادانی و کج‌فهمی این رژیم است که با ترفندهای مختلف سعی کرده است سلطه بر منطقه را حفظ کرده و نسبت به احیای آن همت کند.

انتهای پیام/62003/ج40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول