اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر امور بانوان استانداری خراسان‌جنوبی:

نماز واکسینه شدن فرزندان در برابر فساد است

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر امور بانوان استانداری خراسان‌جنوبی گفت: نماز سبب واکسینه شدن فرزندان در برابر فساد و فحشا است.

نماز واکسینه شدن فرزندان در برابر فساد است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، معصومه‌السادات جلیلی‌حسینی ظهر امروز در مراسم اختتامیه دوره ‌آموزشی نماز ویژه 70 نفر از نونهالان زیر هفت سال در بیرجند با بیان اینکه مفاهیم دینی و قرآنی باید به صورت علمی به کودکان آموخته شود، اظهار داشت: کودکان مفاهیم دینی و قرآنی را با بیان علمی بهتر و زودتر متوجه می‌شوند، بنابراین نباید در انتقال این مفاهیم از زبان فلسفی استفاده کرد.

وی، نماز را واکسینه شدن کودکان و فرزندان در برابر فساد و فحشا عنوان کرد و ادامه داد: یاد خدا بهترین وسیله برای خویشتن‌داری و کنترل غرایز سرکش و جلوگیری از روح طغیان است و شخص نمازگزاری که همواره به یاد خدا است و به بسیاری از خودکامگی‌ها و هوس‌های خود، اعتدال می‏بخشد.

*نماز مهمترین عنصر در شکل‌گیری شخصیت دینی کودکان است

مدیرکل دفتر امور بانوان استانداری خراسان‌جنوبی نماز را مهمترین عنصر در شکل‌گیری شخصیت دینی و اسلامی کودکان عنوان کرد و گفت: در بیان اهمیت نماز همین نکته بس است که این فریضه الهی مانع از بروز بسیاری از انحرافات و جرائم اخلاقی است.

جلیلی‌حسینی با اشاره به اهمیت برگزاری نماز جماعت و تأکید اسلام بر برپا نگه‌داشتن نماز، تصریح کرد: نماز جماعت، مقدمه وحدت صفوف و نزدیکی دل‌ها و تقویت‌ کننده روح اخوت و برادری است، چرا که نوعی بازدید و آگاهی از مشکلات و نیازهای افراد را فراهم و زمینه‌ساز تعاون اجتماعی بین آحاد مسلمین است.

وی با اشاره به اینکه تربیت دینی از ابتدای زندگی والدین آغاز می‌شود، افزود: باید تلاش کنیم تربیت دینی را از همان روزهای اول زندگی به فرزندانمان یاد داده و در زندگی خود نهادینه کنیم.

مدیرکل دفتر امور بانوان استانداری خراسان جنوبی اذعان داشت: به جز آثار فردی و اجتماعی نماز جماعت پاداش‏های عظیمی برای آن بیان شده است.

جلیلی یادآور شد: نماز جماعت نشان ‌دهنده قدرت مسلمین و الفت دل‌ها و انسجام ‏صفوف است که ضمن زدودن تفرقه‌ها، وحدت را بین مسلمین محکم‌تر و منسجم‌تر می‌کند.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول