اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بویراحمد:

مشکلات روستاها بدون مشارکت مردمی رفع نمی‌شود / دهیاران عادلانه عمل کنند

خبرگزاری فارس: فرماندار بویراحمد گفت: اگر مردم روستاها برای رفع مشکلات با مسئولان تعامل نداشته باشند این مشکلات همواره برقرار خواهد بود.

مشکلات روستاها بدون مشارکت مردمی رفع نمی‌شود / دهیاران عادلانه عمل کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، ظهر امروز جلسه دهیاران و شوراهای بخش مرکزی شهرستان بویراحمد با حضور فرماندار، رئیس تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان، برخی از شوراها و دهیاران مرکزی در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

محمد الفونه ضمن تشکر از فعالیت دهیاران در ارائه خدمات به روستاییان اظهار داشت: فعالیت دهیاران در روستاها بسیار مؤثر بوده و باعث تغییر اساسی در روستاها شده و امکان خدمت بهتر و با کیفیت نیز در روستاها وجود دارد.

فرماندار بویراحمد مهم‌ترین آسیب و تأثیر سوء بر کار دهیاران را عدم آگاهی مردم از میزان اختیارات مردم در روستاها دانست و گفت: مردم فکر می‌کنند که باید دولت همه برنامه‌ها را به مرحله اجرا بگذارد ولی باید دانست که مشارکت مردم در عمران و آبادانی روستاها با همکاری دهیاران بسیار مؤثر است.

الفونه تأکید کرد: با توجه به این‌که در سطح روستاها مشکلات زیادی وجود دارد از همین رو میزان مشارکت مردم با دهیاران بسیار مؤثر بوده و از مشکلات در این خصوص کاسته می‌شود.

وی ادامه داد: قبل از انقلاب، خدماتی به روستاها ارائه نمی‌شد و مردم مجبور بودند به صورت مشارکتی نواقصات و کمبودات در سطح روستاها را برطرف کنند ولی اکنون به شکرانه استقرار نظام عدالت‌محور جمهوری اسلامی، دولت خدمات فراوانی در روستاها داشته است.

این مسئول عنوان کرد: وضعیت اعتباری دولت نامناسب بوده و میزان مشارکت مردم کم‌رنگ است که باید تلاش شود تا اهتمام بیشتری در این خصوص باشد تا از میزان مشکلات و گرفتاری در روستاها کاسته شود و مشارکت مردم در برنامه‌ها باعث پیشرفت در کارها شود.

مسئول ارشد اجرایی دولت در شهرستان بویراحمد اظهار داشت: در روستاها نیازمند نوآوری و خلاقیت هستیم و دهیاران و شوراهای روستاها باید در مسیر بهبود وضعیت معیشت مردم حرکت کنند و این‌گونه بهترین شرایط را برای روستاها فراهم کرد.

الفونه دیگر مشکلات موجود در روستاها را سرقت سیم‌های برق عنوان کرد و گفت: بیش از 600 روستا در سطح شهرستان بویراحمد وجود دارد که اگر مشارکت مردم لحاظ نشود مشکلات زیادی به‌وجود می‌آید و توجه به این امر همت و همراهی دهیاران و اعضای شوراها را در این خصوص می‌طلبد.

فرماندار شهرستان بویراحمد تصریح کرد: دهیاران و دیگر اعضا در ارائه خدمات به مردم رعایت عدالت را مد نظر قرار دهند چراکه دهیاران عضوی از مردم بوده و منابع در اختیار آن‌ها برای تمامی اعضای یک روستا مد نظر قرار گرفته است.

الفونه ادامه داد: در صورتی می‌توان مشارکت مردم در کارها و برنامه‌ها را مشاهده کرد که رفتار و عملکرد دهیاران و اعضای شوراها عادلانه بوده و برای انجام هر کاری باید دلیل منطقی داشته باشند.

انتهای‌ پیام/82011/م40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول