اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه دامپزشکی خواف:

2 هزار سگ‌ در خواف قلاده‌گذاری شد

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه دامپزشکی خواف: بیش از 2 هزار سگ گله و نگهبان طی 10 ماه امسال در خواف قلاده‌گذاری شد.

2 هزار  سگ‌ در خواف قلاده‌گذاری شد

به گزارش خبرگزاری فارس از خواف، محمد احمدی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد:  در 10 ماه امسال بیش از 2 هزار قلاده سگ گله و نگهبان علیه بیماری هاری واکسینه و شناسنامه برای آنها صادر شده است.

رئیس شبکه دامپزشکی خواف افزود: قلاده‌گذاری نیز در سگ‌های واکسینه شده انجام شد که این امر کمک به تشخیص سگ ولگرد از سگ صاحبدار می‌کند.

احمدی گفت: بیماری هاری یکی از خطرناکترین بیماریهای مشترک بین انسان و دام می باشد که مخازن بیماری حیوانات وحشی گوشتخوار از جمله گرگ، روباه و شغال هستند و سگ حلقه واسط بین جمعیت انسانی و حیوانات وحشی بوده که در اثر تماس و درگیری با حیوانات وحشی، ویروس را دریافت و به انسان منتقل می‌کند.

وی یادآور شد: هزینه پیشگیری و درمان در انسان بیش از 100برابر هزینه پیشگیری و واکسیناسیون در دام است و این موضوع اهمیت مبارزه با بیماری را مشخص می‌کند.

 رئیس شبکه دامپزشکی خواف افزود: عملیات واکسیناسیون با همکاری بخش خصوصی در شهرستان انجام شده و در راستای تقویت بخش خصوصی نزدیک به 50 درصد حجم عملیات در قالب طرح خرید خدمت به بخش خصوصی شهرستان واگذار شده است.

احمدی خاطرنشان کرد: مبارزه با سگ‌های ولگرد و اجرای طرح جمع‌آوری و معدوم سازی آنها از دیگر برنامه‌ها برای مبارزه با بیماری هاری است که کمیته مربوطه در سطح شهرستان فعال است.

انتهای پیام/70002/ت20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول