اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اوقاف و امور خیریه فردوس خبر داد

کشف 22 زمین موقوفی در فردوس

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اوقاف و امورخیریه فردوس از کشف بیش از 22 مورد زمین موقوفی در این شهرستان خبر داد.

کشف 22 زمین موقوفی در فردوس

به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، حجت‌الاسلام والمسلمین دادخدا خدایی در جلسه شورای اداری فردوس که به مناسبت هفته وقف در بارگاه امام‌زادگان سلطان‌ محمد و سلطان ابراهیم(ع) این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: وقف یکی از ارزشمندترین میراث نیاکان ما است که باید برای ترویج و حفظ آن تلاش کنیم.

وی گفت: طی دو ماه گذشته در قالب طرح دهگردشی که در روستاهای سطح شهرستان فردوس انجام شد بیش از 22 مورد زمین موقوفی به ارزش 50 میلیون تومان کشف شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه فردوس افزود: یکی از دلایلی که سبب شده تا موقوفات به مرور زمان از بین برود و به نیات واقفان نیز به درستی عمل نشود این است که مردم وقف می‌کنند ولی سند و مدرکی به اداره اوقاف ارائه نمی‌دهند و این خود سبب از بین رفتن موقوفات در دوره‌های بعد می‌شود.

خدایی خرید و فروش و به ارث بردن موقوفات را سبب از بین رفتن آن دانست و تصریح کرد: همه مردم و مسئولان باید همیار و همکار وقف و اوقاف باشند تا با ترویج این سنت حسنه و اجرای نیات واقفان خیراندیش جامعه را به مسیری امن و سالم پیش ببریم.

*انجام 5 وقف جدید در فردوس

وی از انجام پنج مورد وقف جدید به ارزش 130 میلیون تومان از ابتدای سال جاری در فردوس خبر داد و یادآور شد: این تعداد وقف توسط خیران نیک‌اندیش فردوس با نیات متعدد انجام شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه فردوس خواستار تعامل بیشتر مسئولان با این اداره شد و گفت: مسئولان ادارات باید موقوفاتی که در روند اجرای پروژه‌های مختلف به تصرف درآمده را به اوقاف معرفی و در این ارتباط همکاری لازم را داشته باشند.

خدایی افزود: تعامل اوقاف با ادارات به معنای تضییع حق و حقوق موقوفات نیست بلکه همه باید حق و حقوق موقوفات را پرداخت کنند.

انتهای پیام/69007/ق10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول