اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته وقف

واقف جوان مهردشتی منزل خود را وقف کرد

خبرگزاری فارس: همزمان با هفته وقف، یک جوان از اهالی مهردشت بخش بهمن ابرکوه، یک مغازه و منزل خود را وقف کرد.

واقف جوان مهردشتی منزل خود را وقف کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ابرکوه در بازدید امام جمعه و جمعی از مسئولان شهرستان از محل این وقف جدید اظهار داشت: عباس محمدخانی به عنوان جوان‌ترین واقف شهرستان ابرکوه، یک باب مغازه تجاری و منزل مسکونی خود را وقف مصارف عام المنفعه مانند کمک به فقرا، یتیمان و مسجد کرده است.

سید مهدی سیدی افزود: این خیر سال گذشته نیز اقدام به وقف یک مغازه در یکی از بهترین مکان‌های شهر مهردشت کرده بود.

این مسئول بیان داشت: در سال گذشته چند مورد وقفیات جدید دیگر نیز در شهرستان داشته‌ایم که در یکی از این موارد، محمد کارگر یک باب مغازه و منزل مسکونی را برای کارهای فرهنگی و مذهبی مسجد کوثر ابرکوه وقف کرده است.

وی ادامه داد: در موردی دیگر نیز شخص خیری به نام غلامرضا فلاح‌زاده یک قطعه زمین مزروعی را برای ترویج علوم قرآنی و معارف اسلامی وقف کرده است.

سیدی خاطرنشان کرد: خیر دیگری به نام کریم حسینی لحمیانی نیز یک قطعه باغ همراه با دو ساعت آب چاه و قنات را وقف روضه خوانی و اطعام در ماه محرم و صفر در تکیه خسروآباد جلال آباد و افطاری ماه مبارک رمضان در این روستاها کرده است.

سیدی با بیان این که ابرکوه 269 موقوفه و 640 رقبه وقفی دارد، بیان داشت: با این وجود برای مصرف در بسیاری از مواردی که نیاز مردم شهرستان است وقفیات نداریم و در تلاش برای گسترش فرهنگ وقف به ویژه وقفیات جدید برای مصارف مورد نیاز شهرستان هستیم.

وی از خیرانی که قصد وقف قسمتی از مال خود را دارند، خواست: قبل از وقف و برای آگاهی از نیازهای شهرستان با واحدی که در اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ابرکوه برای مشاوره وجود دارد، مشورت کنند.

انتهای پیام/90003/صا20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول