اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین اعلام کرد

کالاهای مندرس وقفی مساجد قابل تعویض است

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با بیان اینکه هیئت امنا برای نو کردن فرش‌ها در مساجد همت کنند گفت: کالاهای مندرس وقفی مساجد قابل تعویض است.

کالاهای مندرس وقفی مساجد قابل تعویض است

حجت‌الاسلام مصطفی نوروزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: یک سری اختیارات طبق بخشنامه‌ای به هیئت امنا داده شده است تا در زیبایی و نظافت مساجد راحت‌تر بتوانند اقدامات مؤثر انجام دهند.

وی ابراز داشت: برخی کالاها مانند فرش، پشتی و هرچه که جزو لوازم مساجد به این مکان مقدس وقف شده، ممکن است واقف با نیت خاصی آن را وقف کرده و اجازه نداده باشد حتی کالای وقفی‌اش از جمله فرش کهنه‌اش از مسجد خارج شود که در این صورت هیئت امنا حق تبدیل این کالاها را به نحو احسن ندارند و باید طبق نیت واقف عمل کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: معمولا کالاهایی که در مساجد وقف می‌شوند این گونه نیست و زمانی که هیئت امنا تشخیص دهند که این کالاها مانند فرشی که مندرس و کهنه شده‌ و دیگر جوابگوی نیاز و کاربری نیست می‌توانند با نظارت اوقاف و نماینده اوقاف و امور خیریه استان قزوین با یک آگهی مزایده این کالاها را به فروش برسانند و عایدات این فروش هرچه بود دقیقا همان را به خرید فرش اختصاص دهند و مسجد را به فرش نو مزین کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با بیان اینکه کمیسیون تأیید صلاحیت هیئت امنا در بقاع متبرکه، مساجد و موقوفات در اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین تشکیل شده است، متذکر شد: این کمیسیون با نظرهای مشورتی افراد متدین و باتقوا را به عنوان هیئت امنا در این مکان‌های مقدس انتخاب می‌کنند.

نوروزی بیان کرد: افرادی که می‌خواهند کاندید هیئت امنا شوند فرم‌های خاصی را اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در اختیار آنان قرار می‌دهد و بعد از پر کردن فرم و مراحل تحقیقاتی نتیجه قطعی به کمیسیون تأیید صلاحیت هیئت امنا در بقاع متبرکه، مساجد و موقوفات آورده می‌شود و افراد عضو این کمیسیون بر رفتار، اخلاق و صلاحیت افرادی که می‌خواهند هیئت امنا شوند نظر می‌دهند و با تصمیم گیری یکدیگر افرادی را به عنوان هیئت امنا انتخاب می‌کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین اضافه کرد: خوشبختانه این اقدام از چند سال گذشته در کشور شروع شده و مسئولیت هیئت امنای مساجد، بقاع متبرکه به عهده افراد دلسوز و متدینی که دغدغه برنامه‌های فرهنگی مساجد را دارند گذاشته می‌شود تا با انجام این عمل اقدامات مؤثری توسط آنان در این مکان‌های مقدس صورت گیرد.

انتهای پیام/77009/ع20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول