اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سمیرم:

آموزش و پرورش باید در نهادینه کردن وقف تلاش کند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سمیرم گفت: موضوع وقف باید در جامعه نهادینه شود و آموزش و پرورش می‌تواند در نهادینه‌سازی این امر بسیار کمک کند.

آموزش و پرورش باید در نهادینه کردن وقف تلاش کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علی مبشری صبح امروز در آیین نواخته شدن زنگ وقف در دبستان شهید فهمیده اظهار کرد: وقف باقیات صالحاتی است که خیر آن در دنیا و هم در آخرت به انسان می‌رسد و علاوه بر آن نام نیک از انسان به جای می‌ماند که موجب اجر اخروی می‌شود.

وی به آثار و برکات این سنت حسنه اشاره کرد و گفت: در روایات داریم که سه چیز موجب می‌شود که پرونده عمل انسان بعد از مرگ بسته نشود ،یکی فرزند صالح و پاک، دوم برجای ماندن علم، کتاب و نوشته مفید و سوم صدقه جاریه یا همان وقف است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سمیرم تصریح کرد: این مدرسه که در آن تحصیل می‌کنید جزو موقوفات است که در راستای ارائه آموزش نوین حرکت کرده و پرچمدار عرصه تعلیم و تربیت در سمیرم است.

وی افزود: موضوع وقف باید در جامعه نهادینه شود و آموزش و پرورش می‌تواند در نهادینه‌سازی این امر بسیار کمک کند.

در ادامه معاون پرورشی مدیریت آموزش و پرورش سمیرم ضمن تاکید بر فرهنگ سازی و ترویج فرهنگ وقف گفت: در دین مبین اسلام سنت‌های حسنه بسیاری وجود دارد که هر کدام دنیایی از حکمت را در خود جای داده است و یکی از آنها سنت حسنه وقف است که از اهل بیت(ع) برای ما به یادگار مانده است.

وی افزود: شعار امسال اوقاف این است که همه واقف باشیم و هر دانش آموز می تواند به نوبه خود یک واقف باشد و حداقل یک کتاب را می‌تواند برای کتابخانه مدرسه خود وقف نماید.

محمدعلی آقائی با تاکید بر ترویج سنت وقف در جامعه و لزوم آموزش و فرهنگ‌سازی این سنت حسنه خاطرنشان کرد: فرهنگ وقف فرهنگی غنی و موثر در پیشرفت اقتصادی و اجتماعی جامعه است و باید در این زمینه سرمایه‌گذاری شود و آموزش و پرورش باید از ظرفیت معلمان برای گسترش این فرهنگ در جامعه تلاش نماید.

انتهای پیام/2301/صا20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول