اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با شعار همه واقف باشیم برگزار شد

تجلیل از خادمین و حافظین وقف در قم

خبرگزاری فارس: همایش یاوران وقف با شعار همه واقف باشیم با حضور جمعی از واقفین، هیئت امنا و حافظین وقف در شهر مقدس قم برگزار شد.

تجلیل از خادمین و حافظین وقف در قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، همزمان با هفته وقف همایش یاوران وقف به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم دوشنبه شب در سالن همایش‌های مجتمع یاوران مهدی (عج) برگزار شد. 

14  هزار موقوفه در قم حاصل نیت دوراندیش واقفین

حجت‌الاسلام والمسلمین شوزب شیری مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم در این مراسم اظهار داشت: در استان قم 14 هزار موقوفه وجود دارد که حاصل دل پاک هزاران واقف خیراندیش است که از پنجره دنیا آخرت را دیدند و برای خود توشه‌ای همیشه جاری و ماندگار به جای گذاشتند و ما نیز باید شکرگزار این نعمت باشیم که خادم و حافظ وقف این انسان‌های خیر بوده و بدانید که به واسطه این زحمات شما هم در وقف آن‌ها شریک هستید.

وی ادامه داد: در طول تاریخ قم ملاحظه می‌شود نخستین نقطه‌ای که وقف در آن توسط اصحاب رسول الله(ص) صورت گرفته این شهر است و بعد از آن نیز اکابر علما و فقهای شیعه این عمل جاودان را ادامه داده و به تبلیغ فرهنگ وقف پرداختند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم افزود: یک سوم جمعیت خیرین استان را بانوان، یک چهارم آن را مدیران سیاسی و اجتماعی و یک سوم از آن را علمای ربانی و فقیهان تشکیل می‌دهند که خود همواره به اجرای این سیره رسول اکرم (ص) توجه کرده‌اند.

شیری با بیان اینکه واقفین برای همه نیازهای مورد تصور از مرغ آسمان تا غذای حیوانات در زمستان وقف‌ در نظر گرفته‌اند اظهار داشت: باید به این نهاد مبارک اسلامی افتخار کرد و اداره اوقاف افتخار دارد که جاروکش ستارگان درخشان زمین در قم است. امامزادگان با جلالی در قم وجود دارند و باید این توفیق خدمت را ارج نهیم. 

تذکر به واقفین درباره وقف‌های نوین

در ادامه آیت‌الله احمد عابدی در سخنانی به بیان نکات اخلاقی پرداخت و اظهار داشت: امروزه با توجه به اوضاع زمان نیاز است بر روی نوع وقف به مردم تذکراتی دهیم. علامه عسگری بیش از علامه امینی از اهل تسنن را شیعه کرده است و فقط یک کتاب ایشان در سودان بیش از 10 هزار نفر را شیعه کرده و خود ایشان گفتند که من در 10 سالگی بر پیشانی خود نوشتم وقف اهل بیت(ع).

وی ادامه داد: گاهی کسی مال خودش را وقف می‌کند، گاهی افراد آبرو و فکر خود را وقف می‌کنند و کسانی که در وقف خدمت می‌کنند در ثواب آن شریک هستند.

این استاد اخلاق حوزه علمیه در ادامه به بیان صفات جوانمردی در افراد به گواه تاریخ اشاره کرد و به بیان زندگی چند نمونه از جوانمردان از حضرت آدم تا امامان معصوم و افراد پاک سرشت پرداخت.

در ادامه این مراسم از تعدادی از واقفین و حافظین وقف تقدیر شد. 

انتهای پیام/78009/ج30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول