اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت سنندج:

وقف پل ارتباطی بین انسان و خدا است

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت سنندج گفت: وقف یکی از راه‌های تقرب به خداوند و پل ارتباطی بین انسان و خالق هستی است.

وقف پل ارتباطی بین انسان و خدا است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ماموستا امین  راستی ظهر امروز در همایش تجلیل از واقفین، متولیان، هیئت امنای بقاع متبرکه و مساجد، خبرنگاران و فعالان عرصه وقف در سنندج با بیان اینکه انسان برای رسیدن به هدف و کمال نیازمند وجود راهنمایی آشنا و آگاه به مسیر دارد، اظهار کرد: راهنمای واقعی جامعه بشریت حضرت محمد مصطفی(ص) است.

وی وقف را یکی از راه‌های رسیدن به خدا و پل ارتباطی بین مخلوق و خالق دانست و تصریح کرد: عبادت، ترک محرمات، انجام واجبات مقدمه‌ای برای شناخت پروردگار است و اعمالی هم چون وقف نیز موجب نزدیکی انسان با خداوند می‌شوند.

وی بیان داشت: در قرآن آمده است که شما نمی‌توانید انسان کاملی باشید و قله‌ی کمال را فتح کنید مگر از آنچه که نزد شما محبوب‌تر است در راه خدا انفاق کنید.

امام جمعه موقت سنندج وقف را یکی از مصداق‌های انفاق خواند و ادامه داد: خداوند برای کم کردن و از بین بردن اختلاف طبقاتی در جامعه راه‌هایی شامل زکات، صدقه و انفاق را مشخص کرده است.

ماموستا راستی خاطرنشان کرد: ایجاد زمینه تقرب به خداوند متعال، ایجاد رغبت و تمایل انسان مومن به عبودیت و تامین بسیاری از مصالح اسلامی از جمله فایده‌های وقف است.

وی رفع نیاز جامعه، عمران و آبادانی کشور، ایجاد مراکز آموزشی و رفاهی را از دیگر فایده‌های وقف خواند و اظهار داشت: جلودار بودن بزرگان دین مبین اسلام در عرصه وقف نشان از اهمیت این امر دارد.

وی به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) در رابطه با وقف اشاره کرد و افزود: وقتی که انسان می‌میرد ارتباطش با دنیا قطع می‌شود و تنها در سه مورد شامل صدقه جاریه که وقف هم شامل آن می‌شود، داشتن فرزند صالح و به‌جای گذاشتن علمی از خود، ارتباطش با دنیا قطع نخواهد شد.

امام جمعه موقت سنندج عنوان کرد: بدون شک وجود مساجد و مدارس علوم دینی در کردستان مدیون وقف واقفین این استان بوده و هست.

ماموستا راستی اضافه کرد: موقوفه به هیچ وجه فروخته نمی‌شود مگر زمانی که در معرض نابودی باشد تبدیل آن به احسن از نظر شریعت اسلام بلامانع است.

گفتنی است، در پایان این مراسم از50 نفر از واقفین، متولیان، هیئت امنای بقاع متبرکه و مساجد، خبرنگاران و فعالان عرصه وقف استان با دادن لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد.

انتهای پیام/79003/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول