اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در لرستان:

وقف پشتوانه مهمی برای نظام مقدس اسلامی است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: وقف پشتوانه مهمی برای نظام مقدس اسلامی است.

وقف پشتوانه مهمی برای نظام مقدس اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام سیداحمد میرعمادی عصر امروز در همایش یاوران وقف در خرم‌آباد با اشاره به اهمیت وقف در جامعه گفت: استکبار جهانی در جریان تهاجم فرهنگی خود علیه کشور تلاش می‌کند پایگاه‌های مهم و مردمی مساجد، نماز جمعه و آیین‌های مذهبی را کمرنگ جلوه دهد.

وی با اشاره به اینکه آموزه‌های دینی و قرآنی، مصونیت‌بخش هستند، افزود: تقویت اخوت و برادری، مسائل اخلاقی و فرهنگی همگی از آثار و برکات وقف در جامعه هستند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: نهادینه کردن و گسترش احکام و آموزه‌های فرهنگی و اصیل دینی در جامعه، راهکاری موثر برای مقابله با ترفندها و توطئه‌های فرهنگی، اقتصادی دشمن است.

حجت‌الاسلام میرعمادی تصریح کرد: دسیسه‌های دشمن در حوزه فرهنگی و همچنین اعمال تحریم‌های اقتصادی را می‌توان با ترویج فرهنگ دینی و مذهبی از جمله وقف خنثی و بی‌اثر کرد.

امام جمعه خرم‌آباد گفت: وقف به حیات اجتماعی جامعه کمک می‌کند و آثارش هم باقی می‌ماند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: وقف حسنه جاریه است و شایسته است که هر مسلمانی برای خود یک حسنه جاریه وقف کند.

امام جمعه خرم‌آباد گفت: امروز بهترین وقف این است که برای حوزه‌های علمیه وقف شود، زیرا حوزه‌های علمیه امروز نیازمند کمک خیرین هستند.

وی اظهار کرد: وقف به عنوان سنتی خداپسندانه موجب احسان مال می‌شود و این اقدام پشتوانه مستحکمی برای نظام اسلامی برای مقابله با دسیسه‌های اقتصادی دشمن محسوب می‌شود.

امام جمعه خرم‌آباد تصریح کرد: وقف پشتوانه مهمی برای نظام مقدس اسلامی است و استمرار انقلاب اسلامی و پایداری آن نیز به فرهنگ غنی دینی و آموزه‌های مذهبی بستگی دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با بیان اینکه از مهم‌ترین آثار و برکات وقف حفظ استقلال و عزت نفس مسلمانان است، گفت: از نظر حقوقی و اقتصادی وقف برای حفظ آبرو، عزت نفس، رفع نیازمندی‌های جامعه و خدمت بی‌منت در وقف است.

حجت‌الاسلام میرعمادی تصریح کرد: یکی دیگر از آثار و برکات وقف ترویج شعائر دین و گسترش برنامه‌های اسلامی است؛ وقف مهم‌ترین عامل فرهنگ‌سازی دینی است.

وی یادآور شد: یکی دیگر از آثار و برکات وقف مسئله گسترش تربیت دینی، گسترش تعلیم و تربیت و گسترش برنامه‌ها و احکام نورانی است، اگر فرهنگ وقف در جامعه رواج پیدا بکند، هیچ یک از برنامه‌های دینی به زمین نمی‌ماند، بلکه با قدرت انجام می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان گفت: وقف به مصلحت همه مردم بوده و از آثار و برکات وقف نه فقط واقف بهره می‌برد، بلکه همه مردم از وقف بهره می‌برند.

وی گفت: کارهایی که ما در این زمینه باید انجام دهیم، گسترش فرهنگ در جامعه و تشویق و تقدیر از واقفان است، تا انگیزه خیرین و نیکوکاران تقویت شود.

حجت‌الاسلام میرعمادی بیان آثار و برکات وقف و نشان دادن برکات عینی وقف در جامعه، مسئله اجرای دقیق نیت واقفین و شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی در این زمینه، تغییر نگرش مسئولان نسبت به مسئله فرهنگی وقف و حفاظت مناسب از اموال وقفی را از دیگر وظایف مردم و مسئولان دانست.

انتهای پیام/2304/ت30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول