اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف کهگیلویه و بویراحمد:

رسانه‌ها به تقویت فرهنگ وقف در کهگیلویه و بویراحمد کمک کنند

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف کهگیلویه و بویراحمد گفت: رسانه‌ها به تقویت فرهنگ وقف در کهگیلویه و بویراحمد کمک کنند تا از استان‌های دیگر عقب نمانیم.

رسانه‌ها به تقویت فرهنگ وقف در کهگیلویه و بویراحمد کمک کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، حجت‌الاسلام سید علی‌صالح موسوی‌اعظم پیش از ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه استان کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت هفته وقف با بیان والا بودن اهداف وقف در نظام اسلامی اظهار کرد: اگر وقف به درستی در کشور اسلامی ما اجریی شود آن‌گونه که ائمه و بزرگان دینی خواسته‌اند کمتر مشکلی در زمینه فقر و محرومیت احساس خواهیم کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که در این استان بیش از هر زمان نیازمند فرهنگ‌سازی برای حضور مردم در این عرصه هستیم، اظهار کرد: دستگاه‌های فرهنگی و به خصوص رسانه‌ها و مطبوعات در این حوزه رسالت بزرگی بر دوش دارند که باید آن را اجرایی کنند.

وی از مراسم تجلیل از واقفان برتر در این استان خبر داد و گفت: در روز 27 دی امسال همایش وقف با حضور واقفان نمونه و هیئت امنای بقاع متبرکه این استان برگزار می‌شود.

موسوی‌اعظم با بیان این که هیئت امنای بقاع متبرکه کهگیلویه و بویراحمد وظایف خود را به خوبی انجام می‌دهند تصریح کرد: در همه زمینه‌ها و برنامه‌ها این خادمان اهل بیت تعامل خوبی با اوقاف و امور خیریه داشته و در تدوین برنامه‌ها شرکت دائمی دارند.

این مسئول تعداد بقاع متبرکه این استان را 302 بقعه معرفی کرد و گفت: 190 بقعه از این تعداد بقاع متبرکه زیر پوشش خدمات اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارند.

وی در ادامه روند بازسازی حرمین امام‌زادگان و بقاع متبرکه در این استان را خوب ارزیابی کرد و گفت: هم‌اکنون 86 مورد بازسازی بقاع متبرکه در این استان و در سطح مناطق مختلف را در دستور کار داریم.

موسوی‌اعظم به تعداد مساجد در این استان نیز اشاره کرد و گفت: تعداد 800 مسجد در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که برای تأمین تجهیزات آن‌ها نیاز مبرمی به همکاری مردم و افراد نیکوکار داریم.

وی تعداد موقوفات در سطح سه شهرستان این استان را 942 موقوفه بیان کرد و گفت: برای جلب مشارکت مردم در این راستا به کمک اهالی فرهنگ و رسانه نیاز مبرم داریم.

انتهای پیام/2571/ع30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول