اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اوقاف تویسرکان خبر داد

سابقه 400 ساله موقوفات تویسرکان/ 67 وقف‌نامه در اوقاف ثبت شده است

خبرگزاری فارس: رئیس اوقاف و امور خیریه تویسرکان موقوفات شاخص تویسرکان قدمتی 400 ساله دارند، گفت: هم‌اکنون 67 وقف‌نامه در اوقاف و امور خیریه شهرستان ثبت که از این مجموع 48 اثر قدیمی است.

سابقه 400 ساله موقوفات تویسرکان/ 67 وقف‌نامه در اوقاف ثبت شده است

حجت‌الاسلام احمد‌رضا خزائی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از تویسرکان، اظهار داشت: وقف به عنوان فریضه دینی برای نهادینه شدن و مبدل شدن به یک فرهنگ عمومی در جامعه مستلزم تبلیغ و اطلاع‌رسانی درست و تمهید بسترهای اجرایی مناسب است.

وی رسانه‌های جمعی را یکی از ابزارهای مهم با کارکردی اثرگذار در این حوزه عنوان کرد و افزود: اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی مردم از مزایای مادی و معنوی وقف در قالب‌های متفاوت رسانه‌ای، گامی بزرگ در اهداف و چشم‌انداز توسعه اجتماع خواهد بود.

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان تویسرکان اطلاع‌رسانی درست وقف را سبب متحول‌سازی جامعه در همه عرصه‌ها دانست و بیان کرد: گسترش خیرخواهی و افزایش معنویت در گستره وسیع رهاوردی عظیم از شناخت و بصیرت مردم در خصوص وقف است.

وی با بیان اینکه مقوله وقف حرکت‌آفرین و قادر است فضای جامعه را به صورت گسترده تحت تأثیر قرار دهد و آثار ارزشمندی را بر جای گذارد، افزود: سنت حسنه وقف در شهرستان تویسرکان دارای سابقه بسیار زیادی است و امروز می‌طلبد همه در راستای احیای این مهم تلاش و همتی مضاعف داشته باشیم.

خزائی با اشاره به اینکه وقف‌نامه‌های قدیمی و جدید ثبتی در اوقاف تویسرکان 67 فقره است، اظهار کرد: از مجموع وقف‌نامه‌های ثبتی 48 فقره وقف‌نامه قدیمی متعلق به قبل از انقلاب شکوهمند اسلامی است.

وی نخستین وقف‌نامه‌ها قدیمی ثبت شده در اوقاف و امور خیریه تویسرکان را متعلق به مدرسه شیخعلی‌خان زنگنه، مسجد جامع و راسته بازار با قدمت 400 سال در عصر صفویه اعلام کرد و خاطرنشان کرد: موقوفه مسجد باغوار نیز با قدمت 200 سال در جرگه نخستین موقوفه‌های واگذار شده به این نهاد در شهرستان است.

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان تویسرکان، افزود: بزرگ‌ترین موقوفه تویسرکان پنج هکتار اراضی کشاورزی مرحوم حاج محمد‌علی نوری است که درآمد آن صرف روضه‌خوانی و امور خیر در همه عرصه‌ها می‌شود.

وی مغازه خواربارفروشی حاج حسین‌علی آئینه‌‌وند را نخستین اثر وقفی در اوقاف بعد از پیروزی انقلاب عنوان و یادآور شد: آخرین موقوفه واگذار شده به اوقاف 64 شعیر مشاع از شش دانگ دو طبقه ساختمان متعلق به مرحوم معافی است.

خزائی ادامه داد: به مناسبت هفته وقف وقف‌نامه‌های قدیمی و جدید در اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان در ساعات اداری در معرض دید علاقه‌مندان و مراجعه‌کنندگان قرار دارد.

وی قرائت زیارتنامه حضرت رسول(ص) و دعای ندبه در روز 28 صفر در مصلای نماز جمعه و بقاع متبرکه، نمایشگاه پوسترهای احادیث و روایات و سخنان بزرگان در خصوص وقف، ایستگاه « همه واقف باشیم» و نشست خبری با اصحاب رسانه را بخشی از برنامه‌های برگزار شده در روزهای گذشته از هفته وقف در شهرستان تویسرکان عنوان کرد.

انتهای پیام/89010/ح30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول