اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول امور قرآنی اداره‌کل اوقاف کرمانشاه:

یکی از خبرسازترین اخبار تاریخ بشریت مسئله وقف است

خبرگزاری فارس: مسئول امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه وقف را یکی از خبرسازترین اخبار تاریخ بشریت دانست.

یکی از خبرسازترین اخبار تاریخ بشریت مسئله وقف است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، حجت‌الاسلام محمد قربانی ظهر امروز در نخستین همایش وقف و رسانه در استان کرمانشاه که در محل دانشکده علوم قرآنی این شهر برگزار شد، اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، شجره طیبه موقوفات به ‌دستور امام خمینی (ره) احیاء شد.

قربانی با بیان اینکه قبل از انقلاب سند موقوفات به‌طور کلی حذف شده بود، تصریح کرد: طبق فرمایشات حضرت امام صادق(ع)، موقوفات باید بدون هیچ قید و شرطی به حالت وقفیت باقی بماند.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه وقف در طول تاریخ بشریت، گفت: یکی از خبرسازترین اخبار تاریخ بشریت مسئله سیره جاریه وقف است.

مسئول امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: بهترین خبر مربوط به وقف است، چرا که اهداف این اخبار، بیان سیره جاریه و یک مسئله واقعی است.

وی در ادامه گفت: اخباری که از وقف بیان می‌شود یک سند تاریخی است، لذا همت والای خبرنگاران را در این عرصه می‌طلبد و کوچک‌ترین تلاش شما در این عرصه می‌تواند زمینه بزرگ‌ترین کارهای نیک را فراهم کند و در ترغیب افراد در انجام عمل وقف موثر باشد.

قربانی همچنین به جایگاه و اهمیت خبر و خبررسانی، خصوصا در زمینه وقف اشاره کرد و گفت: یکی از ضعف‌های رسانه‌ای عدم تحلیل اخبار وقف است.

وی با تاکید بر اینکه ما باید نسبت به موقوفات توجه زیاد داشته باشیم، تصریح کرد: نیات واقفان را در اخبار بیاورید و برخی از مفاهیم موقوفات را برای مردم بیان کنید.

مسئول امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه خطاب به خبرنگاران خاطرنشان کرد: در موضوع و مسئله وقف شما وظیفه بزرگی دارید.

وی ادامه داد: برکات وقف در استان بسیار عظیم است و در تعامل رسانه با وقف، واقعیت‌ها و دردهای وقف را بیان و شما از برکات عظیم وقف پاسداری کنید، زیرا رسانه‌ها از ارکان وقف هستند.

انتهای پیام/2700/ر20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول