اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین فرمانده سپاه اردبیل خبر داد

رونمایی از کتاب رزمندگان گردان حضرت قاسم در اردبیل

خبرگزاری فارس: جانشین فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل گفت: امروز همزمان با یادواره شهدای کربلای 4 و 5 کتاب رزمندگان گردان حضرت قاسم که فرماندهی آن را سردار مصطفی اکبری بر عهده داشت رونمایی خواهد شد.

رونمایی از کتاب رزمندگان گردان حضرت قاسم در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سردار غلام‌عسگر کریمیان صبح امروز در جلسه شورای فرهنگ ایثار و شهادت اردبیل به سرنوشت‌ساز بودن عملیات کربلای 4 و 5 و تلاش دو گردان حضرت قاسم و همچنین ابوالفضل‌العباس (ع) اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به اینکه این عملیات بیش از دو ماه به طول انجامید ما در پاسداشت این واقعه مهم امسال تصمیم گرفتیم یادواره‌ها و شب‌های شعر و خاطره را تا سوم اسفند ماه زمان پایان عملیات در محلات مختلف برگزار کنیم.

وی خاطرنشان کرد: چهار محله‌ای که بالاترین اعزام و شهدا را از مرکز استان داشتند انتخاب کردیم تا هیئت‌ امنای آنها و جوانان بسیجی فعال به صورت خودجوش بتوانند یادواره و شب‌های شعر و خاطره را برگزار کنند که این برنامه به ترتیب در محلات محمدیه، نواب صفوی، یساول و فاطمیه اردبیل برگزار می‌شود.

عضو شورای فرهنگ ایثار و شهادت استان اردبیل با بیان اینکه از ساعاتی دیگر یادواره شهدای کربلای 4 و 5 اردبیل با حضور صاحبان اصلی این نظام، خانواده‌های شهدا به عنوان چشم و چراغ این ملت، مسئولان، بسیجیان و آحاد سلحشور برگزار می‌شود، یادآور شد: در این برنامه ضمن پخش کلیپ مداحی و شعرخوانی سرودهای حماسی اجرا می‌شود و این برنامه قرار است از شبکه سبلان نیز پخش شود.

کریمیان گفت: ما هر سال در 19 دی ماه این یادواره را برگزار می‌کنیم و در تلاش هستیم تا یاد و خاطره شهدای این عملیات را که بیش از 253 شهید از استان اردبیل تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران شد پاس بداریم.

این مسئول عنوان کرد: امسال به دلیل تقارن برگزاری یادواره سراسری شهدای سرباز با یادواره شهدای کربلای 4 و 5 تصمیم بر این شد که 26 دی ماه یادواره شهدای کربلای 4 و 5 برگزار شود.

این یادگار دوران دفاع مقدس ادامه داد: در سه ماه پایانی سال عملیات‌های غرورآفرینی در نیمه‌‌های دوران دفاع مقدس به انجام رسید که این عملیات‌ها شامل عملیا‌ت‌های 4 و 5، والفجر 8 و 10، خیبر و بیت‌المقدس است که استان اردبیل در همه این عملیات‌های غرورآفرین در قالب لشکر عاشورا شهدایی را تقدیم کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، کریمیان در پایان سخنان خود به بازتاب جهانی و بین‌المللی عملیات کربلای 4 و 5 که بیش از دو ماه به طول انجامید اشاره کرد و اذعان داشت: ما در این عملیات سرداران شهیدی همچون یسری، یوسفی و محمدزاده را به همراه 250 شهید دیگر تقدیم نظام کردیم که در سایه سلحشوری این رزمندگان و شهدا است که امروز جمهوری اسلامی ایران در اوج اقتدار و استقلال حقیقی است.

انتهای پیام/62001/ر20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول