اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد شهید کرمان:

برگزاری یادواره شهدا موجب فرهنگ‌سازی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان برگزاری یادواره شهدا در زمینه فرهنگسازی در بخش فرهنگ ایثار و شهادت و حوزه‌های دفاعی، رزمی، ملی و دینی موثر دانست.

برگزاری یادواره شهدا موجب فرهنگ‌سازی می‌شود

سردار محمدرضا حسنی‌سعدی روز گذشته در حاشیه برگزاری یادواره شهدای سرباز نیروهای مسلح در استان کرمان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اظهار داشت: استان کرمان دارای یک هزار و 844 شهید سرباز است.

وی در مورد تاثیر یادواره شهدا بر فضای جامعه و همچنین مردم بیان کرد: تحقیقی در یکی از دانشگاه‌های مازندران در مورد تجلیل از سربازان در شش کشور از جمله چند کشور اروپایی، استرالیا، آمریکا و روسیه انجام شده است که نتایج قابل تاملی دارد.

حسنی‌سعدی ادامه داد: بر اساس این تحقیق در تمام این کشورها برنامه‌های ویژه‌ای برای سربازان برگزار می‌شود و در یکی از این کشورها دانش‌آموزان به منزل خانواده سربازان کشته شده در جنگ می‌روند و از آنها دلجویی می‌کنند.

وی تصریح کرد: همچنین مردم برنامه‌های متنوعی برای استقبال از سربازان برگشته از جنگ دارند و آنها را جزو قهرمانان ملی می‌دانند.

حسنی‌سعدی گفت: تمام مسئولان در آمریکا نیز به مناسبت سالروز پایان جنگ جهانی اول هر ساله آیینی را به پاس تجلیل از سربازان کشته شده این کشور برگزار می‌کنند و با اهدای تاج‌های گل و سخنرانی مقام‌های عالی رتبه به سربازان ادای احترام می‌کنند.

وی افزود: این تحقیق بیانگر این امر است که مسئولان این کشورها اعتقاد دارند که تجلیل از سربازان در تقویت بنیه و روحیه دفاعی کشورها تاثیرگذار است.

حسنی‌سعدی برگزاری یادواره شهدا در زمینه فرهنگ‌سازی فرهنگ ایثار و شهادت و حوزه‌های دفاعی، رزمی، ملی و دینی موثر دانست.

وی تصریح کرد: یادواره شهدای سرباز در ایران در 10 استان توسط نیروی انتظامی، در 10 استان توسط ارتش و در 11 استان نیز توسط سپاه برگزار می‌شود که در استان کرمان برگزاری این یادواره بر عهده نیروی انتظامی بود.

حسنی‌سعدی گفت: در بعضی از شهرستان‌های استان کرمان نیز یادواره شهدای سرباز برگزار می‌شود، در دیگر شهرستان‌ها نیز دیدار با خانواده معزز شهدای سرباز در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/80019/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول