اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار زنجان:

مسیر حرکت انتخابات آینده فرمایشات رهبری است

خبرگزاری فارس: استاندار زنجان گفت: مسیر حرکت انتخابات پیش‌روی شورا و ریاست جمهوری را فرمایشات مقام معظم رهبری مشخص می‌کند.

مسیر حرکت انتخابات آینده فرمایشات رهبری است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمد رئوفی‌نژاد ظهر امروز در جلسه ستاد راهبرد فرهنگی با اشاره به اینکه در ایران دو دهه مهم وجود دارد، اظهار داشت: دهه محرم و فجر دو دهه مهم به لحاظ اعتقادی و بلوغ سیاسی در ایران محسوب می‌شوند.

وی افزود: شاخص دو دهه محرم و فجر را اداره شدن برنامه‌های آن‌ها توسط مردم اعلام کرد.

استاندار زنجان با اشاره به شاخص بودن زنجان در برنامه‌های دهه اول محرم تصریح کرد: این شاخصه هر سال بیشتر جلوه می‌کند.

وی عزاداری‌های محرم زنجان را در وهله اول برای زنجان و ایران یک ظرفیت عنوان کرد و گفت: مراسم‌های باشکوه برای جهان شیعه یک ظرفیت مطلوب محسوب می‌شود که باید از آن استفاده بهینه کرد.

استاندار زنجان با بیان اینکه در روزهایی خاص از محرم همه نگاه‌ها به زنجان دوخته می‌شود، اضافه کرد: این توجه سال به سال بیشتر می‌شود.

وی به تشکیل هزاران هیئت در آستانه محرم اشاره کرد و افزود: این هیئت‌ها بعد از محرم و صفر تعطیل می‌شوند.

 

*عزاداری‌های محرم باید آسیب‌شناسی شود

رئوفی‌نژاد با بیان اینکه برخی هیئت‌ها در طول سال فعال هستند، اضافه کرد: فعالیت این هیئت‌ها باید به صورت مستمر آسیب‌شناسی شود.

وی تصریح کرد: ستاد محرم استان زنجان باید در طول سال فعال باشد و با دعوت از کارشناسان ذیربط اقدام به کار کارشناسی درباره برنامه‌های محرم کند.

استاندار زنجان با بیان اینکه تاکنون هیچ کار کارشناسی در مورد فعالیت هیئت‌های مذهبی انجام نشده است، اضافه کرد: دلیل این کار هر چه باشد باید برطرف شود.

وی آسیب‌های موجود در فعالیت هیئت‌های مذهبی را مربوط به نام زنجان اعلام کرد و افزود: این آسیب‌ها باید به خاطر زنجان و زنجانی‌ها شناسایی و رفع شود.

رئوفی‌نژاد با اشاره به نکات مطرح شده از داخل و خارج استان زنجان در مورد دسته‌های عزاداری استان زنجان گفت: این آسیب‌ها باید با کار کارشناسی رفع شود.

وی دلیل ادامه‌دار بودن عزاداری‌های ماه محرم و صفر را مردمی بودن آن دانست و گفت: این برنامه‌ همچنان مردمی می‌ماند.

 

*دهه فجر بیانگر نبوغ مردم است

استاندار زنجان دهه فجر را اوج نبوغ سیاسی مردم ایران اعلام کرد و گفت: باید از این دهه استفاده هدفمند شود.

وی مسیر حرکت انتخابات پیش رو را فرمایشات مقام معظم رهبری اعلام کرد و افزود: دو انتخابات مهم کشوری به صورت همزمان برگزار می‌شود که تجربه جدیدی محسوب می‌شود.

*بیشترین هجمه دشمن متوجه انتخابات ریاست جمهوری است

رئوفی‌نژاد با اشاره به اینکه بیشترین هجمه دشمن بر روی انتخابات ریاست جمهوری است، اضافه کرد: شور و شوق مردم و مشارکت حداکثری مردم اولویت مسئولان در انتخابات محسوب می‌شود.

وی افشاگری در مورد برخی از نگاه‌ها و عملکردها را از دیگر وظایف مدیران در برهه کنونی دانست و ادامه داد: پروژه برگزاری انتخابات آزاد از جانب برخی‌ها کلید خورده است که باید برای مردم تبیین شود.

استاندار تاکید کرد: تبلیغ شاخص‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی و اهداف نظام از وظایف مسئولان در راستای تطبیق افراد با آن‌ها است.

انتهای پیام/73004/ر40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول