اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کهنوج:

بهترین راه تربیت فرزندان الگوپذیری از ائمه است

خبرگزاری فارس: امام جمعه کهنوج گفت: بهترین راه تربیت فرزندان الگوپذیری از سیره معصومین (ع) در تربیت قرآنی آن‌ها است.

بهترین راه تربیت فرزندان الگوپذیری از ائمه است

به گزارش خبرگزاری فارس از کهنوج، حجت‌الاسلام اکبر افشارمنش ظهر امروز در جمع اولیای دانش‌آموزان مدرسه قرآنی زینبیه (س) این شهرستان اظهار داشت: ترویج عادات خوب و مفید در زندگی در تربیت فرزندان نقش به‌سزایی دارد و ما باید سعی کنیم در مقابل خطاهای فرزند با صبر برخورد کنیم و رعایت اعتدال را در رفتار با فرزندانمان داشته باشیم.

وی با بیان اینکه بهترین راه تربیت فرزندان الگوپذیری از سیره معصومین (ع) در تربیت قرآنی آن‌ها است، افزود: والدین نخستین الگوی فرزندان هستند و باید سعی کنند در رفتار و کردار خود در زندگی مطابق سیره ائمه معصوم (ع) و قرآن عمل کنند.

افشارمنش با بیان اینکه فقر عاطفی مهم‌ترین علت دوری فرزند از دامان خانواده است، بیان کرد: همه رفتارهای پدران و مادران برای فرزندان الگو بوده و اولیا در رفتارهای خود در خانواده دقت و توجه جدی داشته باشند.

وی تصریح کرد: تا رسیدن به نقطه مطلوب در زمینه تربیت فرزند منطبق با آیات قرآن، روایات و احادیث معصومین (ع) فاصله زیادی داریم اما به دستاوردهای چشم‌گیر در این زمینه نائل شده‌ایم که با توجه به شرایط کنونی و از هم گسیختگی خانواده‌ها و عدم ارتباط مؤثر اعضای خانواده با هم اهتمام به تربیت قرآنی فرزندان بیش از پیش تقویت شود.

ایرج موحدی‌نیا کارشناس بازرسی مدیریت آموزش و پرورش کهنوج نیز در این جلسه افزود: بهترین راه حل مبارزه با ناهنجاری‌های اجتماعی پیش روی دانش‌آموزان همکاری والدین با دستگاه آموزش و پرورش است و با همکاری و تعامل این‌گونه مسائل قابل حل است.

وی گفت: نخستین کانون یادگیری نظم و انضباط خانه است و والدین نخستین آموزش‌دهنده این امر مهم در زندگی فرزندان هستند، انضباط فردی و اجتماعی، حدود رفتار دانش‌آموز را مشخص و سوء رفتارهایش را اصلاح می‌کند.

انتهای پیام/80008/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول