اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار آوج:

سند تحول بنیادین زمینه‌ساز تربیت اسلامی دانش‌آموزان است

خبرگزاری فارس: فرماندار آوج گفت: سند تحول بنیادین زمینه‌ساز اعتلای تربیت اسلامی دانش‌آموزان است.

سند تحول بنیادین زمینه‌ساز تربیت اسلامی دانش‌آموزان است

به گزارش خبرگزاری فارس از آوج استان قزوین، سیدعبدالله موسوی در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان آوج که امروز به مناسبت هفته بزرگداشت شوراهای آموزش و پرورش برگزار شده بود، اظهار داشت: شوراهای آموزش و پرورش در حقیقت از مهم‌ترین نهاد‌های تأثیرگذار در تصمیم‌گیری‌های مهم منطقه‌‌ای در حوزه تعلیم، تربیت و نیز زیرساخت‌های اساسی رشد، بهبود آموزشی و پرورشی در جامعه آموزشی کشور هستند.

فرماندار آوج افزود: هفته شوراهای آموزش و پرورش فرصت مناسبی است تا اقدامات بزرگی که توسط معلمان دلسوز، کارشناسان زحمتکش، خیران فداکار و نیز تمام فعالیت‌هایی که با جان و دل در راستای اعتلای فرهنگ صحیح تعلیم و تربیت اسلامی انجام می‌شود، بیشتر نمایان شده و متجلی شود.

وی با بیان اینکه دشمنان در تلاشند تا اعتقادات دینی جوانان ایران اسلامی را سست کرده و آحاد جوانان را از دین و فرهنگ دینی، انقلاب اسلامی و رهبری جدا کنند، تصریح کرد: دانش‌آموزان باید از تمام اوقات در کلاس استفاده کنند زیرا که درس‌خواندن دانش‌‌آموزان مجاهدت جانانه برابر استکبار جهانی بوده و تجهیز جوانان ایرانی به علوم روز همراه با عمل آنان را از گرفتار شدن در دام استکبار دور کرده و سبب اقتدار اسلامی می‌شود.

فرماندار آوج افزود: دانش‌آموزان امروز می‌توانند با استقلال، خودباوری و با پیروی از سیره ائمه‌اطهار و شناخت راه‌حق سبب خنثی‌سازی نقشه‌های شوم دشمنان شده و این دسیسه‌ها را از بین ببرند.

موسوی با گرامیداشت سالروز تصویب قانون شورا‌های آموزش و پرورش تصریح کرد: این مناسبت به مدت یک هفته از 24 تا 30‌ دی‌ماه فرصتی مناسب برای تنویر افکار عمومی در ارتباط با اهداف مترقی قانون، دست‌آور‌های عظیم، حرکت روبه رشد در ایجاد تحول در مدیریت و نظام‌ تصمیم‌گیری و استفاده از ظرفیت‌های جدید در بسیج مردمی امکانات محلی و منطقه‌ای در راستای ارتقای کیفیت فعالیت‌‌ها و برنامه‌های نهاد مقدس آموزش و پرورش است.

وی قانون شوراهای آموزش و پرورش را ظرفیتی مؤثر برای تحقق اهداف تعلیم و تربیت دانست و ابراز داشت: آگاهی یافتن از قانون شوراهای آموزش و پرورش و اجرای مفاد این قانون سبب اعتلای کیفی در تعلیم و همچنین تربیت کشور شده و گسترش فرهنگ دینی را به دنبال می‌آورد.

فرماندار آوج خاطرنشان کرد: نهاد شوراهای آموزشی و پرورشی در هر منطقه و موقعیت شهرستانی به عنوان عالی‌ترین نهاد سیاستگذاری و تصمیم‌گیری محلی شناخته شده و به حساب می‌آید.

موسوی ادامه داد: مشارکت محلی و نیز همراهی هدفمند مدیران دستگاه‌های اجرایی با اداره‌کل آموزش هر استان نیز از جمله رویکردهای ویژه و موضوع‌های مهم و قابل‌ ارزیابی است.

موسوی پیرامون تحقق اهداف آموزشی نوین در نظام آموزشی کشور تصریح کرد: اصل سند تحول بنیادین آموزش و پرورش امروز به عنوان نقشه راه تعلیم و نیز تربیت در اختیار نهاد آموزش و پرورش قرار داشته که باید در راستای تحقق اهداف و مقاصد پیش‌روی این مهم گام‌‌های مؤثری برداشته و تلاش کنیم.

انتهای پیام/77005/ت30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول