اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بسطام:

تربیت دینی جوانان نیاز به سعه صدر دارد

خبرگزاری فارس: امام جمعه بسطام گفت: باید با سعه صدر و رفتار اسلامی برای تربیت دینی جوانان تلاش کنیم و این نیاز به کار روی خودمان دارد.

تربیت دینی جوانان نیاز به سعه صدر دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، حجت‌الاسلام عباس معصومی در جلسه طرح ابرار بسیج دانش‌آموزی که در سالن اجتماعات امامزاده محمد بسطام برگزار شد، اظهار داشت: باید دانست که در برخورد با انسان‌ها و به ویژه در برخورد با نوجوانان، جوانان، دانش آموزان که در شرایط سنی و روحی و روانی خاص به سر می‌برند سعه صدر داشته باشیم.

وی با اشاره به درونی کردن ارزش‌ها افزود: در تهیه و تنظیم برنامه‌های مختلف و شیوه‌های آموزشی و پرورشی می‌بایست محور و اساس و رکن همه این فعالیت‌ها و برخوردها، توجه به فطرت باشد، در غیر این صورت عوارض و پیامدهای ناگوار و نامطلوب را باید شاهد بود.

امام جمعه بسطام بیان کرد: در برخورد با رفتار با انسان‌ها به ویژه در زمان رشد و بلوغ، بالاخص در آموزش و پرورش و انجام فعالیت‌های تبلیغی و تربیتی می‌بایست از روش‌های انسانی و عاطفی استفاده کرده و از خشونت و استبداد پرهیز کرد.

معصومی در ادامه با بیان اینکه الگوسازی برای قشر نوجوان و جوان اهمیت دارد، بیان داشت: یکی از جنبه‌های اساسی در تربیت و به ویژه در ایجاد و القای ارزش‌ها بحث و موضوع دوسویه و دوجانبه تقلید و الگو است.

وی افزود: در این زمینه نیز در آیات قرآن کریم و احادیث معصومین (ع) و همچنین در نظریه‌ها و یافته‌های روانشناسی و علوم تربیتی نکات کلیدی و ارزشمندی وجود دارد.

استاد دانشگاه شاهرود گفت: به طور خلاصه باید این را پذیرفت که یکی از راه‌ها و روش‌های یادگیری که راه و روش طبیعی و منطبق با ساختارهای وجودی انسان است بحث تقلید و یا همانندسازی یا الگوی موردنظر است؛ ‌بنابراین تمام معلمان، مربیان و مدیران بایستی به این امر توجه کنند.

معصومی افزود: یکی دیگر از کارهای درونی شدن ارزش‌ها، ارزیابی و بازنگری در محتوا و روش‌های تربیتی اعمال شده در مدارس از سوی مدیران، معاونان، معلمان و مربیان است.

وی اظهار داشت: با توجه به پیشرفت سریع علم و تکنولوژی در زمینه‌های مختلف به ویژه در زمینه ارتباطات و اطلاع‌رسانی و افزایش اطلاعات و آگاهی‌های دانش‌آموزان لازم است در این مورد بررسی دقیق صورت گرفته و تغییرات لازم را به وجود آورند.

امام جمعه بسطام خاطرنشان کرد: تردیدی‌ نیست‌ که‌ تقویت‌ پایه‌های‌ اعتقادی‌ و دستیابی‌ به‌ معتقدات‌ محکم‌ دینی که‌ بر معرفت‌ و آگاهی‌ استوار باشد، نشاط‌ و شادابی‌ زیادی‌ به‌ انسان‌ عطا می‌کند.

معصومی عنوان کرد: برای‌ کودکان‌ و نوجوانان‌ و همچنین‌ جوانان‌، که‌ دارای‌ اذهان‌ روشن‌ و تازه‌ای‌ هستند، ایجاد زمینه‌های‌ مناسب‌ جهت‌ رشد و تعالی‌، باید همواره‌ با شور و شادابی‌ و احساس‌ فلاح‌ فردی‌ و اجتماعی‌ همراه باشد.

انتهای پیام/2249/ی30/پ3003 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول