اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه:

آیت‌الله تهرانی به‌صورت گمنام به تربیت نیروهای کارآمد پرداختند

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: آیت‌الله حاج آقا مجتبی تهرانی به‌صورت گمنام و موقر به تربیت نیروهای جوان و کارآمد برای انقلاب اسلامی پرداختند.

آیت‌الله تهرانی به‌صورت گمنام به تربیت نیروهای کارآمد پرداختند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، حجت‌الاسلام محمد آفتابی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرمانشاه اظهار داشت: یکی از اهداف برگزاری نماز جمعه، توصیه به تقواست.

آفتابی با اشاره به مجموعه ارزشمند «سلوک عاشورایی»، اثری ارزشمند که مجموعه خلاصه مباحث آیت‌الله حاج آقا مجتبی تهرانی است، بیان داشت: تعاون و همیاری، امر به معروف و نهی از منکر، هجرت و مجاهدت، دین و دین‌داری، استقامت و پایداری و حق و باطل، عزت و ذلت، غیرت دینی، بینش و نگرش و شرح خطبه منا؛ 10 منزلی است که در این مجموعه بدان پرداخته شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: آیت‌الله حاج آقا مجتبی تهرانی به‌صورت گمنام و موقر به تربیت نیروهای جوان و کارآمد برای انقلاب اسلامی پرداختند.

وی با اشاره به تشییع جنازه باشکوه آیت‌الله حاج آقا مجتبی تهرانی با حضور رهبر معظم انقلاب، خاطرنشان کرد: در مجموعه «سلوک عاشورایی»؛ تحلیل قیام عاشورا توسط آیت‌الله تهرانی مورد بررسی قرار گرفته است.

آفتابی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: منشور توسعه فرهنگ قرآنی کشور در شورای انقلاب فرهنگی و شورای فرهنگ عمومی مورد بررسی قرار گرفت و  سیاست‌های آن ابلاغ شده است.

وی با بیان این‌که فرهنگ‌سازی، نظام‌سازی و هماهنگ‌سازی روح قرآنی از رویکردهای این موضوع است، تاکید کرد: وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم و تحقیقات، وزارت بهداشت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وظایف مربوط به خود در این زمینه به‌عهده دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه ادامه داد: معاونت قرآن و عترت در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وجود دارد و مباحث قرآنی را پیگیری می‌کند و تعدادی از مسئولان در استان‌ها نیز در این زمینه دخیل هستند.

آفتابی اعلام کرد: 57 موسسه قرآنی در سطح استان فعالیت می‌کند و بیشتر این موسسات در بخش خواهران فعال هستند.

وی با بیان شرایط تاسیس موسسات قرآنی، فعالیت این موسسات را در استان کرمانشاه مطلوب دانست.

گفتنی است، گروه سرود پایگاه پیروان قرآن کریم حوزه یک شهری ناحیه مقاومت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کرمانشاه به اجرای سرودی به مناسبت اربعین حسینی پرداختند.

انتهای پیام/2700/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول