اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان اردبیل:

اخلاق شایسته‌ترین سرمایه تربیت‌یافتگان حوزه‌ها است

خبرگزاری فارس: مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان اردبیل گفت: رعایت اخلاق نیکو توسط پرورش‌یافتگان حوزه‌های علمیه و مدارس قرآنی بهترین سرمایه‌ای است که می‌تواند جامعه را از مهلکه‌های مختلف نجات دهد.

اخلاق شایسته‌ترین سرمایه تربیت‌یافتگان حوزه‌ها است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام عبدالله بیدار عصر امروز در نشست با روحانیان و طلبه حوزه علمیه فاطمیه مشگین‌شهر اظهار داشت: بشریت امروز به دلیل گرفتار شدن در مشکلات و تنگناهای اقتصادی از اخلاق و همچنین رفتارهای نیکو و شایسته دور شده و در گرداب مشکلات و مصائب مختلف نمی‌تواند راه نجاتی بدون تکیه بر سرمایه‌های معنوی و ارزشی پیدا کند.

وی تصریح کرد: در این غرقاب آنچه که مهم و اساسی به نظر می‌رسد توجه جدی به معنویت زندگی و حفظ اخلاق و کرامت نفسانی است که بشر امروز را می‌تواند از مهلکه و بسیاری درگیری‌ها و نابسامانی‌ها نجات دهد.

بیدار خاطر نشان کرد: در این بین مدارس، دانشگاه‌ها، مراکز علمی و حوزه‌ها باید به آراستگی‌های اخلاقی و همچنین ارزشی مجهز باشند تا بتوانیم در یک حرکت عظیم جامعه اسلامی و دینی خودمان را از مشکلات و نارسایی‌ها دور کنیم.

این مسئول اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران در سه دهه اخیر در این باب معیار و شاخصی را به دنیا ارایه کرده است که اکثر این شاخص‌ها برگرفته از دینداری این ملت بوده که همیشه به اهل بیت عصمت و طهارت و روحانیت و مرجعیت علاقه وافری داشته و ارادت خودشان را همیشه نشان دادند.

وی توسعه مراکز علمی، علوم قرآنی و دینی و حوزه‌های علمیه را یادآور شد و بیان کرد: بیش از 600 طلبه در چهار مدرسه علوم دینی استان اردبیل تحصیل می‌کنند که این نشان می‌دهد به تدریج بانوان و زنان متدین ما با حضور در این دوره‌ها و حوزه‌های علمیه می‌خواهند بیش از هر زمان دیگر از عظمت روحی و معرفتی برخوردار شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان اردبیل گفت: هم اکنون چهار مدرسه علوم دینی ویژه بانوان در اردبیل، مشگین، گرمی و پارس‌آباد راه‌اندازی شده و روحانی‌ها تا سطح دو می‌توانند در این حوزه‌ها تحصیل کنند.

بیدار یادآور شد: بیش‌تر این مدارس علوم دینی از محل کمک‌های خیرین تأمین هزینه و اعتبار شده و با همراهی افراد نیکوکار در کارهای فرهنگی و مذهبی شاهد یک حرکت بالنده و رو به جلو هستیم.

وی در ادامه سخنان خود افزود: ما هر چه قدر بتوانیم نسل آینده را با معارف و مبانی علوم دینی آشنا کنیم به همان میزان بر معرفت و دینداری آنها افزوده‌ایم.

این مدرس حوزه و دانشگاه تصریح کرد: همه ما بیش از هر زمان دیگر به تقویت دینداری و ارزش‌باوری احتیاج داریم تا از این طریق بتوانیم خودمان را در برابر هجمه‌های بیگانگان حفظ و صیانت کنیم.

در این نشست سرپرست فرمانداری مشگین‌شهر نیز از راه‌اندازی بزرگ‌ترین و مجهزترین مدرسه علوم دینی خواهران استان در مشگین‌شهر خبر داد و خاطر نشان کرد: بیش از 80 نفر تاکنون از این حوزه فارغ‌التحصیل شده و همچنان دوره‌های آموزشی مربوط به این حوزه در حال برگزاری است.

سید حمید عبادللهی در پایان سخنان خود اضافه کرد: در این بین باید بانوان ما به فلسفه و حقیقت آموزش‌های دینی و ارزشی بیش از گذشته آگاه باشند تا زمینه مساعدی برای تقویت و توسعه روزافزون مبانی ارزشی و رفتارهای مناسب به وجود آید.

انتهای پیام/62001/ق30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول